måndag 16 oktober 2017

HOS MIN LILLA FASHIONISTA





























Ja här bor min lilla Alice som inte är så liten längre (växt om mamsen minsann och är längsta tjejen i familjen nu:S). Alice ääälskar kläder, smink, You Tube och sociala medier som musical.ly.  I helgen gick hon loss på stan med sina kompisar och shoppade upp hela månadspengen på Calvin underkläder tex. Japp hon är 12, känns som 17! Emma är såå tvärtemot ha ha. Helgen innan den som varit ville hon till Ikea, hon skulle ha en klädstång i rummet trots att rummet inte är så stort. Men det blev helt ok och väldigt mysigt då vi även köpte en ledljusslinga som hon snurrat runt den. Jag tycker fortfarande så mycket om Alice rum, det är varmt och inbjudande och väldigt tjejigt. Hon samlar ju även på Daniel Wellington klockor och senaste tillskottet är den nyaste som är en classic petite i bara 28 mm. Så fin till en liten handled tycker jag och passade henne perfekt. Psst, ni vet väl att ni får 15% på allt hos Daniel Wellington med min kod: MITTVITAHUS.







Hej hallå!







Hela förra veckan bara sprang iväg, det var nattjobb, återhämtning, stall och allt det där vanliga. Tänkte kika in till er i helgen men jag hann inte alls:S Påbörjade hallprojektet istället och snart är det klart och det blir precis som jag skrivit om tidigare att jag önskade, och det blir såå fint. Tänk inte tröttnat än på tapetrullen som legat i 1 1/2 år:) Idag började även byggarna på badrummet där nere som är ett fel som går på bygggarantin (tyvärr kan jag då inte påverka så mycket av val av nytt klinkers, men om jag får igenom min vilja så blir det marmorgolv. Håll tummarna de  går med på det!)


Nu ska jag fixa lunch här stax, ringa några viktiga samtal och sen åka och hämta Emma för ikväll är det träning för henne och Lissie hos bästa Nina. Jag ska köra själv hjälp, sätta på transport, backa och allt hua. Hoppas jag klarar det. Nervös då det är första gången utan N (han ska på utvecklingssamtal med Alice:)




Vi ses snart igen vänner! Fin måndag och start på nya veckan önskar jag er.





KRAM











5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, vilket marmorgolv väljer du? Tack för inspiration. Med vänlig hälsning, Jenni

Anonym sa...

Det gick säkert bra med körning o backning ! /E

lindaleeboman123 sa...

Vill du vara gullig o länka hennes klocka så man tvilken det är?

Anna sa...

Hej! Så fint hon har det på sitt rum, ärvt intresset för det fina av sin mamma tro 😉
Snälla Mia, ditt instakonto är så inspirerande och fint. Nu undrar jag vart du hitta texterna som tex tgif, hello october, july?
Skulle vara så tacksam om du ville dela med dig av det. 🙏
Ha en fortsatt bra vecka

MITT VITA HUS sa...

Jennie: Ett vanligt slätt matt i måttet 15 x 15.

E: Du skulle garvat om du sett hur jag parkerade i det becksvarta mörkret, in kom jag men vajert var det ej;)

Linda: https://www.danielwellington.com/se/dw-watch-women-classic-petite-cornwall-rose-gold-white-28mm

Anna: De hittade jag på Pinterest:)

Kram

M