tisdag 12 september 2017

ETT ALTERNATIV TILL VIKTVÄKTARNA












Egentligen läste jag om denna app för länge sedan hos Viktoria. Tyckte den då kunde vara ett bra alternativ till Viktväktarna. Ett bra sätt att ha koll på vad man stoppar i sig utan att behöva omvandla allt till smart points. Nu är jag där, jag laddade hem denna när jag gick ur VV - ja för er som undrar har jag efter många år nu avslutat mitt medlemskap där ett tag. Lifesum är ett verktyg där man helt enkelt räknar kalorier. Ett äpple - minus på kalorikontot man har uträknat efter sig själv. Superenkelt och det fins precis som hos VV en scanningsfunktion där man kan scanna sitt livsmedel. Sen räknar den in tex. steg från hälsaappen (om man nu har en iPhone, det finns säkert stegräknare i ni som andra märken som man kan parkoppla ihop med denna app, men det har jag inte så mkt koll på). Man kan även lägga in vanlig aktivitet om man vill, tex. så finns stalljobb som mocka box:D



Med denna app har jag redan nu gått ner mina ”sommarkilon”, ni vet de som lätt smyger sig på sommartid:S Nu dags att ta tag i resten som jag lyckats gå upp som jag i våras inte kom så långt med... Jag måste hitta en balans igen (och jag undanbeder nu era moralpredikningar, ni som brukar ha dom och gärna vill skriva av er av dom här till mig hoppa det tack. Älska dig själv, så försöker jag älska mig). Det är dock mkt svårare nu att hinna motionen, häst tar tid som ni vet men man rör sig ju riktigt ordentligt där så saknar jag motionsspåret. Jag jobbar ju ganska så jättemkt med och nattjobb är tiden det bästa för kroppen, känner hur hela jag bromsas upp av detta skitrutiner och att jag inte sover ordentliges längre. Det var m y c k e t lättare när man jobbade annorlunda:S



Men jag hoppas ni hänger med på min fortsatta resa, jag hoppas såklart hinna skriva mer om det vid ett senaste tillfälle men nu måste jag hoppa i stallkläderna, hämta hemma och köra våra tre mil bort till stallet innan det är dags för nattjobb igen:)




KRAM











7 kommentarer:

Anonym sa...

Heja dig och lycka till!! Och glöm inte all vardagsmotion (såsom ett rörligt arbete och stalljobb) är värt hur mycket som helst! /Emelie

Anonym sa...

jag tänker moralpredika hur mkt jag vill ;) speciellt om sömnen. Vikten får du sköta själv där jag har nog med min egen ;)
Jag älskar mig och bryr mig om dig, du min cybervän.
Take care <3 <3 /E

Anonym sa...

Hej!
Jag vet hur det känns att inte ens kunna titta på en chokladbit utan att gå upp i vikt. Jag kör mammafittnes och är supernöjd. Mitt problem är inte att gå ner i vikt, utan ett hålla vikten.

Var snäll mot dig själv, det är jobbigt att "banta" det sliter på kroppen, och på psyket. Varje gång nan öppnar garderoben och mycke kläder går inte att ha, de är för små. Dra inte ut på det, utan kör på, träning mat och mycket skratt så är du snart nere på din lägsta vikt igen.

Anonym sa...

Hej Mia! Vet att det inte är roligt att inte vara nöjd med vikten! Själv gjorde jag för 1 1/2 år sedan en sleeve operation via Nordiskt centrum för kirurgi på Ekoxen i Linköping. Bästa beslutet jag någonsin tagit, jag mår jättebra och vikten har gått från 88 till 58. Vet att operation inte är för alla men för mig var det helt rätt! Kram

Anonym sa...

Jag har iofs aldrig haft problem med vikten, alltid rört på mig (ridning, cyklat, löptränat, gym) men jag har heller aldrig tänkt så mycket på mat. Det är mitt tips. Äta när man är hungrig, och skippa godis o fika på vardagar iaf. Inte tänka så mycket på mat bara!

Sen jag köpte häst (3 år nu) så gick jag ner i vikt direkt (hade ett par irriterande extrakilon då) pga att jag är i ständig rörelse 3 timmar per dag. Hämta häst i hagen, packa hö, fylla vatten, mocka o förstås rida. Underskatta inte stallarbetet, det är riktig motion det! =)

Anonym sa...

Lycka till med viktnedgången, att det ska vara så himla svårt!!!!
Ibland går det som på räls och ibland får man kämpa som bara den när hjärnan vill något annat än kroppen.
Kul att se lite inredning igen.
Trevlig helg, här blir det snart ett glas rött medan jag påbörjar maten inför kvällen.
Med vänlig hälsning Monica

Ina sa...

Hej!

ja, det är ett jobb....det där med vikten, både fysiskt o psykiskt. bäst är att hitta en egen vikt/ storlek som inte alls behöver vara så där lite.....
bara kul att någon som är lite större också bloggar och visar snygga outfits utan att det behöver vara i storlek 36.
men det viktigaste är ja att man själv mår bra och att inte kroppen tar stryk av vikten.

You go girl!

MVH

INA