lördag 26 augusti 2017

ÖNSKELISTAN AUGUSTI




~ Inlägget innehåller Adlinks ~







Hej finisar!






Mitt i nattjobbhelg här (japp kan inte sova - mitt vanliga dilemma:S Ser på küren på svt1 istället - love it:D). Veckan som har gått har verkligen gått i ett, så ledsen att jag inte hunnit kika in. Full fokus nu bara på att komma in i gängor = vardagen. Häst ska nu på allvar vara med i vårat liv och vi börjar vänja oss, fast fortfarande är det såå mycket:) I veckan har jag haft henne själv när Emma varit i Göteborg (så mysigt att få ro om henne och träna lite på egen hand med henne utan lillmatte;) vi logerade på den nyskördade åkern och hon var såå duktig), jag har hunnit köpa hem klippmaskiner till henne, träffat gamla kollegor på AW, hängt på stan med Alice och sett Kaliffa (stadsfest i stan:) och sen en himla massa vardagsgrejer som inte är så intressanta för er (ni vet, tvätt, disk, städ, räkningar och storhandling...). Men jag tänkte i veckan på hur lycklig jag är, ingen kan liksom ta det ifrån mig. Älskar ju 1000 bollar i luften även om det ibland är lite övermäktigt och svårt att hantera just logistiskt.



Nu hur som till dagens inlägg. Ni gillar ju önskelistor och här kommer Augustis önskningar och drömmar!













Jag kan inte säga det nog om hur mycket jag ääälskar denna tid. Tokälskar sensommaren, bästa modet, mest inspiration till pyssel hemma. Varma koftor, lager på lager, tända ljus mmm.



Jag skulle så vilja byta ut våra matsalsstolar. Trött på de vi har. Älskar Gubis Beetlechair i alla varianter. Skulle kunna tänka mig klädda - för en ombonad känsla.


Polspotterns Drip - åh så fina de är. Har ju klämt tusen gånger här nere på stan på dom och snart ska jag nog slå till.


Jag har ju velat ha Asplunds sideboard Tati till hallen (huuur länge som helst) men jag har nog mer gått över till detta från Domo. Så lika men så olika. Detta är lite nättare. Snart ska vi tapetsera lite där, sen ska jag bestämma mig för vilket vi ska ha:)


Kikade in på Johnells här om dagen. Oj oj så mycket fint det kommit och kommer. Denna höstklänning från Morris blev genast en favorit.


Nya doftljus strå på inköpslistan. Byredos är favvisar.




Vad har ni för önskningar till hösten?




KRAM












4 kommentarer:

Anonym sa...

Varför heter stadsfesten Kaliffa?

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Altså sett på artisten Kaliffa som spelade på stadsfesten i stan!

Kram

M

Angelica sa...

Älskar dina önskelista-inlägg!!!!

Anonym sa...

Hurra för önskelistan! Men dyrt blir det .... ;) hur som jag har lovat att tänka hundra femtioelva ggr innan inköp denna höst, men men ibland görs det undantag. Jag älskar mitt bibliotequljus, men det får inte brinna för länge för då blir det för starkt. kram på dig /E