tisdag 29 augusti 2017

BARA EN HÄSTTJEJ FÖRSTÅR LYCKAN;)



















Emmas och Lissie's nya tävlingsoutfit. Hur snyggt?? Tror bara en hästtjej förstår den där lyckan he he. Kavaj med bling och Schabrak med bling från Italienska Equiline, riktiga kvalitetsgrejer och något Emma drömt om länge som hästtjej. Vi köpte toti på Sharpman som ligger här i närheten och som är ett tips om du har vägarna förbi:) Emmas nya motto till tävlingsbanorna i höst är - Kan man inte vara bäst får man vara snyggast he he. Jag hoppas såklart på bra resultat med (även om jag vet att det tar ju ett tag att komma upp riktigt bra resultat så här precis i början av en ny karriär och satsning;).











Själv har jag shoppat klippmaskiner till henne. Skoj det med. Har aldrig klipp en häst men det ska nog gå fin fint (köpte sladdlösa så slipper jag ha koll på en sladd med och en liten och en stor:) Köpte dom hos Lyckliga fåret och det här är med riktiga kvalitetsgrejer har jag hört och såklart vill vi ha det bästa:) Nu ska jag kika in denna video för bra instruktioner.)



Nu hemmagjorda halloumiburgare och sen nattjobb. Sista nu innan ledigt innan natthelg igen - kämpa:)





KRAM













13 kommentarer:

Anonym sa...


En ridjacka för nästan 5000kr till ett barn?

//Lena

Anonym sa...

Så jäkla snygg! Dör snyggdöden tror jag! Såklart man ska ha det bästa ! / E

Razzy sa...

Såklart man måste vara snygg med bling på tävlingar. Kram Eva

Anna sa...

Ser ju fint ut, även att jag inte har någon som helst koll på "hästkläder" 😄
Jag kanske är lite dum men vad betyder toti? Har sett att fler bloggare använder sig av detta ordet 😬
Förresten, skulle du kunna rekomendera någon bra tandläkare i Linköping så skulle jag bli så tacksam.
Som även är bra på tandreglering eller kan skicka en vidare om inte annat.

Lycka till på tävlingen framöver!
/Anna

Vickan sa...

Hej Klippmaskinen vill jag garna ha ett utlåtande om när ni använt den ett par ggr, jättesvårt att hitta bra tycker jag :)

Anonym sa...

Tjusiga kläder!
Ridsport kräver ju mycket tid och uppmärksamhet så det måste vara toppen att
kunna dela det intresset med sina döttrar!
Ha det så bra!
Lilly

Anonym sa...

De kommer absolut vara snyggaste ekipaget och jag tror resultaten kommer komma fortare än ni tror! Kram/ Kristina Nennes hem

cruella sa...

"Toti" är en svensk bloggstavning av det italienska "tutti", dvs "allt".

Anonym sa...

Jag som har noll på hästar och hästprylar säger, klart hon ska vara snyggast!
Gissar att dottern är glad och tacksam :)

Christine sa...

Hej Mia,

Jag sa till mig själv att aldrig skaffa häst igen och här är jag nu 35 år gammal med familj och med en potentiell häst på G. Tänker just nu YOLO men också HJÄLP vad ger jag mig in på. Hela familjen vill köpa men det är jag som har det största ansvaret och ska träna och tävla med hästen. Jag är mycket annars för att spara och investera men en häst är det totala motsatsen, mer njuta och leva här och nu.

Vi ska ställa honom i ett stall med fullservice men kan du ge tips om alla de tillbehör vi behöver köpa såhär i början. Vilka täcken ska man helst investera i och vilka sorter. Ni som gjort resan nyligen kanske har bra tips?

Tack för fin inspirationsblogg👍🏻

Anonym sa...

Jag är ingen hästtjej,tyvärr tycker jag att din blogg numera bara handlar om hästar..... och jobb och blomsterbuketter. Vad hände med viktväktarinläggen och inredningstipsen?
Jag förstår ju att er häst tar mycket tid, men saknar den "gamla bloggen".
Med vänlig hälsning Monica

MITT VITA HUS sa...

Lena: Den kostade iofs 7600 och hon är ju inte så mycket barn i kroppen längre så denna kan hon ha i många år. När hon var mindre hade hon en från Hööks men den har hon växt ur och den har vi sålt vidare.

Vickan: Provat den lilla, funkar såå bra. Jättenöjd med inköpte. När hon stallas in för hösten ska jag testa den stora och helklippa henne:) Återkommer med utvärdering då:)


Anna: Ser att du fått en förklaring;)


Christine: Hej men ååå vad roligt. Köpa häst var min dröm och bland det bästa jag gjort i livet:) Ja du vart ska man börja. Jag trodde aldrig en liten pålle skulle ha så mycket saker he he. Men sen kommer man in i det, då är det hur kul som helst ju:) Vi kör nästan uteslutande Horsware täcken, har satsat på Amigo och Rambo varianterna där då. Tunnfodrat, mellantäcke och vintertäcke. 100g, 250g, 400g. Ett fleece också från Rambo. Sen har vi köpt Back on Track produkterna, nättäcket där är vårt mest använda men även fleecen är toppen. Bra bett har jag med köpt, Sprengers till våra Ps of Sweden träns. Sadelprovare tog jag ut en som fixade två begagnade fina till henne. Lite dyrt där men så värt det när man inte har koll själv på hur sånt ska ligga. Shabrak har vi i bra kvalité från Equiline och Ess Stockholm men även Ps of Sweden Lamicell mm. Härligt att ha fullservice i stallet:)

Monica: Jag ska försöka bättra mig, men jobb är det ju mycket av i livet och jag jobbar ju inte med denna blogg som andra bloggare, jag har ett - missförstå mig rätt ”riktigt jobb” utan för bloggjobbs världen, hästen är en familjemedlem och mitt största intresse och en dröm som går i uppfyllelse, såklart vill jag skriva om henne (sen visst har det blivit lite mkt men vi har bara haft henne i dryga fyra månader så vi är fortfarande så uppe i henne bara:):) Och jag kör jag inte VV längre, utan testar en ny grej:) Men den återkommer jag om i veckan:)


Kram


M





Christine sa...

Tack snälla Mia för din tid och alla bra tips! :)