tisdag 4 juli 2017

NÄR MAN FYNDAT PÅ ULLARED






















Igår åkte vi till Ullared och Gekås. Ha ha trodde aaaaldrig de skulle få dit mig igen. Jag var en gång för 15 år sedan och efter det sa jag aldrig igen! Jag klarar knappt sånt riv efter saker och sån hysteri som det verkar vara kring just Ullared och Gekåsvaruhuset. Jag betalar hellre mer bara det är lugnt och skönt och en härlig feeling kring shoppingen. Men men vad gör man inte för sina skatter;) Alice har tjatat om att åka dit hur länge som helst och Emma kunde med tänka sig, hon hade hört om hästavdelningen;) Alice brukar ju få en Stockholmsresa när hon fyller, men valde detta istället i år (hon fyller på lördag:).



Först var hygienprodukterna. Där gjorde jag massa kap på schampo och balsam och lite sånt. Alice gick sen all-in på smink, Emma suckade mest (hon är sån hästtjej, vill helst gå helt utan smink jämt och inte alls som lillasyster;). Vi, Emma och jag köpte sånna turbie twisters (hårhanddukar) till fyndpris. Sen gick vi vidare till hästavdelnignen när Alice stillat sitt största behov. Kläderna hoppade vi över nästan helt fast Emma hittade en Svea tröja på vägen bort som hon ville ha. Nere på hästavdelnigenn försvann N bort mot bildelar och sånt och fyndade lite bra att ha grejer typ bilshampoo och sånt. Vi kikade på hästkläderna men konstaterade att det var inget vi ville ha där. Vi hade sen fått en liten lista av stallkompisarna som vi plockad ihop till dom. Själva hittade vi sen en hel del. Jag är ju dock ganska så kräsen vad det gäller märken till stallet och så där (ni kunde väl inte tro något annat ha ha;). Hittade några Back on Track grejer som vi ville ha, så Lisse fick ytterligare ett fleecetäcke och snabbstallbandage. Ett extra dressyrspö, ett långt grimskaft. Bästa flugsprayen, lite hinkar (alltid bra att ha), en putsvante och lite glansspray på minitub och en borste till groomväskan vi ska ha med på tävling. Några bra att ha små lådor i plast till broddar och vertyg. En kul dressyrbanan på whiteboard som man kan träna på. Ja typ det köpte vi (vi stannade på Charlie's sen i Jönköping (paradis för hästnördar:) på hemvägen, där hittade vi bästa fleecelindorna från Eskadron så de kommer inte från Ullared)



På vägen upp sen hittade jag en rosa regnkappa för en hundring innan vi åt i restaurangen (faktiskt över förväntan god mat, typ som Ikea:). Regnjackan blir perfekt till stallet. Alice fyndade en Lightbox och sen gick vi mot kassorna och ungarna plockade ner godis hrrmm. Så ja det var det vi gjorde. I fyra timmar gick vi omkring. Lite kul att kika på vad andra handlade i sina kundvagnar och det var nog mer normal shopping en det man tidigare sett på tv skulle jag säga:) Alice sa att hon gärna åker tillbaka, jag behöver nog återhämta mig ett gäng år egentligen, men jag får kanske ge upp på det;). 



Hoppas ni har en fin ny sommarvecka förresten:) Här väntar en tur till stallet strax, men först lite lunch!




KRAM












1 kommentar:

Anonym sa...

Vill bara varna för den flugsprayen Ultrashield.. totalt livsfarlig ta dig en titt på vad som händer om du sprutar medlet på ett fönster i stallet och kolla om någon timme eller nästa dag ALLA småkryp är döda. Detta är ett medel som kemikalikeinspektionen ännu inte hunnit förbjuda (det tar några år). Medlet du sprutar på hästen andas även du och dina barn in (ta dig en titt igen i stallfönstret, du som jobbar inom sjukvården förstår nog)

Jag har en häst som jag använde detta på det första året det kom ut på marknaden (han är jättekänslig mot elaka bliningar och bromsar). Dagen efter jag sprutat det på honom var han en helt annan häst helt tokig och visade upp sidor som han aldrig annars gör. Det tog några gånger innan jag förstod vad som påverkade honom så.

Jag vill bara varna er för detta medel. Tänk även på att inte spruta på det på hästen när tex hovslagaren ska sko. Skulle aldrig vilja utsätta andra människor ofrivilligt för detta.

//Camilla