söndag 23 juli 2017

MYSKVÄLL PÅ TERASSEN & EN RABATTKOD


















I veckan var jag förbi 200m2 och hämtade min beställning på varor där. Köpte bland annat en större brödkorg (som stod på en önskelista nyss) från George Jensen. Har ju den lilla sen tidigare och de är så fina. Annelie & Marie hörde om jag ville dela ut en rabattkod till er och jag sa givetvis ja - för er skull (inget sponsrat nu utan bara för jag vill vara snäll mot er:)! Så ni får 10% med koden: mittvitahus10 från och med nu och en vecka framåt:) (gäller ej redan lagda ordrar, endast nybeställningar och ej redan rabatterade varor:)




Tjing finisar!






Vilket avslut på arbetsveckan och nu hörrni är det semester igen hurrey:) Tyvärr om man kollar väderrapporterna så känns det ju inte så lovande med sol och bad men ja vi har ju andra saker att sysselsätta oss med och så så det blir nog fint hur som. Plockade ut lite rosévin och fetaost med melon och lite bröd (favorit sommarmat) på terassen nyss och nu sitter vi här och ser solen försvinna bakom taken på de andra husen. Livet på en pinne. Emma sitter bredvid och pluggar dressyrprogram, N surfar lite nät och Alice är hos en bff (det är mycket viktigare än att hänga med familjen tycker hon;).



I morgon ska vi till en annan tränare med lusen, en av Östergötlands mest framgångsrika dressyrryttare. Vi ska vara där på den anläggningen i två dagar (fast vi åker mellan dessa dagar) på programträning. Så kul. Hoppas hos sköter sig. Om vi säger så här, inatt är hon inlåst bakom lås och bom i boxen eftersom hon och de fem andra stona levt rövare i hagen i två dagar och inte låtit sig infångas på typ två och lite till timmar och man har behövt vara hela stallet för att få tag i dom Phu. Något har hänt mao och hon var dödstrött idag efter allt när vi joggade, så hon är inne och sover i natt. Är egentligen inte så för det, tycker frihet och samarbete och långa utedagar är bäst. Tar hellre in mitt på dagen en stund så hon får vila från bromsar, flugor och den varma solen, men nu blir det så här i två nätter och sen får det bli lite mer sommarbete för henne (om hon sköter sig;).



Men nu ska jag slå igen lapen och njuta innan det är dags för en dusch och sen krypa ner i min nybäddade säng (så härligt med lakan som fått torka ute för vinden - bästa på sommaren!)



Vi ses i morgon!





KRAM












Inga kommentarer: