tisdag 20 juni 2017

HÄR KOMMER EN LISSIE UPPDATERING














Brukar ju i stort sett aldrig ha mobilkort här på bloggen pga att jag tycker de blir finare med kameran. Men. Idag blir det ett mobilkort. Orkar ju inte alltid släpa stora systemkameran till stallet liksom och dom gångerna jag lovar Emma ta med den brukar jag glömma den he he;) Här har ni hur som vår tjej och så kommer det lite uppdatering om läget för er som är nyfikna. Hon har verkligen blivit så fin. Kroppen bygger muskler för fullt och hon börjar få tillbaka sitt hull. Grönbete gör susen mao. Men är inte alltid det man själv tycker är bäst. I förrgår fick hon en spark (av en ny liten ponny i hagen som gärna viftar med hovarna överallt morr) så nu är hon vrålsuvllen men ej halt eller har feber så vi rider för att minska svullnaden och smörjer med arnikagel. Vi hoppas hon är helt fit till nästa vecka då vi bokat träning på en av Östergötlands finaste dressyranläggningar (såå kul). Vi hoppas bara vi hinner får vår transport vi köpt tills dess med:)


Annars då så börjar hon och Emma verkligen bilda team. Emma lär sig för var dag rida denna känsliga. Det märks så att det är mycket blod i henne och det vill vi ju ha eftersom hon ska bli tävlingshäst men det är inte alltid lätt att vara 14! och bara ridit ponny tidigare. Speciellt med bara ridit hästar man måste driva hela tiden och som man knappt fått något gratis av. Den här donnan däremot får man knappt lägga benen på då flyger hon och ställer sig lite frågande till om det verkligen måste vara så mycket. Men som sagt de lär sig ihop. Gas och broms och fjäderlätta hjälper:)


Vi har ju bara haft henne i 2 månader.



Vår finaste Explicit.




Hoppas ni haft en fin dag annars?! Här börjar jag bli supertrött ZZzzz. Ska nog bara ligga i soffan resten av kvällen och kika på oitnb på Netflix. Förresten har ni någon ny braig serie ni sett. Vill gärna hitta en bra att se nu på sommarsemestern:) Tipsa tipsa!




KRAM










6 kommentarer:

Emelie S sa...

Apropå tv-serier fick jag nyss tips om att en nyinspelning av Anne på Grönkulla ska finnas som serie på Netflix. Själv älskade jag filmerna som kom i mitten/slutet på 80-talet, du som är ett par år äldre än jag kanske också minns dem? Har iaf sett en trailer för den nya serien (tror den hette "Anne with an E") och den verkade välgjord och sevärd, en mycket gripande och fin historia :-)

Anonym sa...

Det låter som en tuff men spännande utmaning med Lissie. Hoppas det blir som ni tänkt med allt framöver och att inga komplikationer uppstår efter kicken. Usch ja det är mkt att tänka på så de inte blir skadade - nästan som att ha ett mindre barn. Lycka till med alla planer! /E

Anonym sa...

Ställer mig dock lite frågande av val till häst, till en oerfaren 14 årig ponnyryttare? Kanske en lite äldre läromästare hade passat bättre. Vill hon verkligen lära sig dressyr, kanske en som är utbildad upp till åtminstone msv B. För både hennes o hästens skull. Men det är klart, det är ju höga priser på en sådan häst, och det är ju dyrt nog att ha häst.

MITT VITA HUS sa...

Emelie: Jamen den kommer jag nog ihåg:S Ska kolla upp, tack för tips:)

E: Ja herrejisses vad saker man ska tänka sig på och nu när hon står en bit bort så är det lite jobbigt att inte kunna kika till henne hela tiden:S

Anonym: Oerfaren och oerfaren, det vet jag inte om jag tycker! Priset hade nog inte avgjort vilken häst vi köpte (du har ingen aning om vår budget) utan den man passade bäst ihop med (Emma och Lissie är perfect match) och sen beror ju också på hur mycket talang man besitter och om någon som coachar OS ryttare kan matcha ihop detta så är det nog inte fel. Det är inget synd om hästen alls, hon och Emma lär sig ihop. De är bara en fråga om hur mycket pengar man kan lägga på att få bra träningar sen och eftersom vi står på en av Sveriges bästa platser när det kommer till bra tränare så tror jag inte det är något problem. Du ska nog se att de där rider Msv snart ihop, ge det bara lite tid.


Kram

M


Anonym sa...

Jag tänker iaf komma ihåg var jag hörde talas om Fröken Steij o Lissie först när det beger sig. Kanske man till och med ska investera i en autograf redan nu 😃 Kanske blir väldigt åtråvärt framöver who knows 👏👏 för er satsning/E

Nazima sa...

Mycket spännande de har framför sig! Önskar Emma och Lissie allt gott och lycka till. Vill man ( som jag är helt övertygad om att Emma verkar vilja) så klarar dom allt!
Kram