söndag 30 april 2017

GLAD VALBORG VÄNNER

















Fina nya helgblommor blev det trots att jag i fredag inte kom iväg pga migränen. Men igår så hittade jag denna underbara bukett med syrener hos fina Bloomingdesign och den fick följa med hem. Lila är en sån där färg jag gillar ibland, ibland inte alls. Men nu på våren är väl bara lila syrener helt fantastiskt.Längtar tills jag kan knipsa av mina egna små buskar här i trädgården:)






Hej valborgsmässoafton!





Vet ni jag hade typ helt missat att det var Valborg i helgen. Har ju varit så inne i vår nya familjemedlem så det liksom bara försvann. Men det gör inget egentligen. Det blir en supersoft kväll här och kanske lite brasa om vädret fortfarande håller sig fint:)


Valborg idag innebär ny månad i morgon och jag kliar mig lite och undrade vart April tog vägen liksom. Hrm. Och alla vet vi ju hur Maj är, man hinner knappt andas innan det är juni med allt vad Maj innebär. Avslutningar, fester hit och dit, baler, konfirmationer osv. En riktigt busy busy månad mao.











Idag har vi varit i stallet i det fina vädret. Lite ångest över att hon fick ha täcket på sig idag, men hon är ju fortfarande för mager och helklippt så hon måste ha täcke i hagen än så länge. Men duktiga kickan har på bara den här veckan vi haft henne gått upp lite till och börjar se väldigt fin ut. Alla i stallet skrattar lite och säger att hon är absolut den blankaste av dem alla (hrmm matte är ju ett perfektiosnfreak och då måste ju hästen se ut där efter - eller hur;). Igår lackade vi hovarna och hon var bara såå tjusig och ståtlig vår fina tjej och i veckan som kommer kommer hovis. Ska bli spännande, första gången med skor på:) Han var dock med på besiktningen och kolade på hennes hovar då och sa att hon har väldigt fina och det kommer nog inte bli något problem alls med skor på.



Nu dags att hoppa in i duschen, behöver verkligen skrubba mig från topp till tå! Känner mig så "stall-skitig" efter att typ bott där varje dag i flera timmar he he;)




Glad valborg till er alla finingar säger jag nu! Ta hand om er.




KRAM











2 kommentarer:

Anonym sa...

7 årig häst som aldrig haft skor?

MITT VITA HUS sa...

Anonym: ja hon har gått barfota i Holland och fixade det väl där! Här lite för stenigt på vår grusväg! Hon har jättefin kvalité på sina hovar.

M