måndag 3 april 2017

FINA PRESENTER












Jag blev väldigt bortskämd av min fina lilla familj på min dag trots den icke jämna åldern (nästa år är det ju dags;). Fina bra presenter jag verkligen kommer ha nytta av och det var precis det jag önskade mig:) Tänkte ni brukar vilja se så jag visar:)













Favoritkoftan the perfect cardigan i ny färg från Soft Goat. Älskar dessa, speciellt den här tiden på året, perfekta att ha över sig:) Sen fick jag ett par nya fina rosa och silvriga örhängen från Lily and Rose (favoriter som ni vet) och ett par nya sneakers från By MB (som någon rar läst jag önskade mig:). Jag blev ju även firad med både blommor och bubbel och hemmagjorda armband och söta kort, men de är inte med här:)






Hej nya veckan!






När jag åkte hem från jobbet i morse var det dimmigt och duggregnade. Nu är det strålade sol och väldigt härligt ute (nästan så jag ångrar att vi tog på tunna regntäcket på söta pricken:S). Jag sitter med min traumabok och pluggar lite små groggy som man blir efter nattjobb (speciellt nätter man inte får sitta ner på rumpan alls utan springer non-stop i timmar...). Jag ska på kurs hela veckan i grannstaden, jag ska bli extra bra på att ta hand om trauman är det tänkt. Blandade känslor just nu, supersvåra och mycket att plugga och lite läskigt men ändå såå spännande. Jag har ju redan tagit hand om en hel del tragiska saker men bli bättre kan man ju alltid bli. Stimulerande att få läsa och utveckla sig och därför älskar jag sjuksköterskeyrket, man lär sig något varje dag:)


Så nu dyker jag ner i boken igen och jag hoppas verkligen hinna kika in till er i veckan men ha lite överseende om det blir sisådär med det, men ni vet ju vad jag gör iaf;)




KRAM och fin ny vecka till er!













(Inlägget innehåller AdLinks)

5 kommentarer:

Mittdittovitt sa...

Så fina saker. Har beställt dom skorna jag också, får hoppas nu att de är sköna och passar :)

Ha en fin kväll!

Kram Fia

Christine sa...

Grattis i efterskott!
Vad heter örhängena? Miss Miranda?
Jättefina!

Anonym sa...

Åh, så spännande det låter med traumakurs! Jobbar själv inom vården, men som uska i äldreomsorg. Vet att du inte brukar skriva så mkt om jobbet, och förstår ju att det är svårt pga av sekretess och så, plus att du säkert vill att din blogg ska ha annat fokus, men jag blir så himla nyfiken, och önska kan man ju alltid, så snälla, om du vill får du gärna berätta mer vad kursen innebär, och gärna mer om ditt arbete på akuten, i allmäna ordalag förståss :-) En gång i tiden tänkte jag också bli ssk, men åren rullar på i en rasande fart, och jag trivs i mitt nuvarande yrke, så tror jag blir kvar som uska, men kanske på sjukhus nån gång i framtiden om jag vågar;-) Kram E

Anonym sa...

Jag brukar inte lämna kommentarer så ofta men nu måste jag göra ett inlägg.
Du är en grym tjej Mia, jag beundrar dig som person, en stark jobbande kvinna med ett tufft yrke. Det krävs en del för att klara av det. Både fysiskt och psykiskt. Du är engagerad i dina barn och din man. Sätter familjen i fokus. Har ett grymt intresse i hästarna som förstås tar tid. En avkopplande tid för dig. Samtidigt driver du en framgångsrik blogg, där du delar med dig din passion för inredning, mode, mat och intressen.
Du ber nästan om ursäkt att du kanske inte hinner kika in varje dag, men Mia, det gör inget! Vi vet vilket jobb du gör på vardagarna så du behöver inte ber om ursäkt. När tiden finns så sprider du vackra och härliga bilder, och dem är värda att vänta på.!!! Kommer alltid att följa dig trots att du inte gör inlägg varje dag. Jag och många med mig finns för dig!
You go girl!!!
Kramar Malin

Mia Österberg sa...

Hej
Hur är Perfect Cardigan i storlek?
Grymt sugen på en.
/Mia