onsdag 29 mars 2017

EN FAVORIT TILL MIDDAG










Idag blir det en favorit till middag! Coconut Chicken och det är nog världens enklaste och fräschaste rätt och jag lagar detta rätt ofta hemma till min familj. Jag tror nog minsann jag någon gång tidigare bloggat om denna rätt men ni ville ju ha recept och tips på mat så här kommer den igen:)







Detta behöver du för att göra Coconut Chicken:



4 st kycklingfiléer (köper alltid färsk och gärna svensk av bra kvalité)

2 burkar Kokosgrädde

1 st Lime

2 msk Fisksås

Salt



Rödkål

Spetskål

Morötter

2 msk Råsocker

2 msk Fisksås

4 st Lime


Jordnötter, hjärtbladssallad, koriander och avokado till servering!



1. Koka upp kokosgrädden + fisksås, limesaft och salt i en kastrull, lägg sedan i kycklingfileerna. Låt koka i 20 minuter. 

2. Ställ av och vila kycklingen i kokosgrädden i ca 10 minuter innan du tar upp kycklingen och drar isär den (pulled chicken:) med två gafflar.

3. Nu kokar du ner kokosgrädden tills den är tjock och sedan rör du ihop den med kycklingen igen.

4. Under tiden du har kycklingen på spisen så gör du en kålsallad på den kolen du köpt som du mandolinar fint. Även morötterna kör jag i manolin och blandar ner. 

5. Sen häller jag på en dressing jag gjort på råsocker, fisksås och limesaft och häller över och blandar ihop.

6. Plocka ihop allt på ett fint fat och servera med sallad, avokado och massa koriander. Glöm ej strössla över jordnötter:)



Så enkelt - och såå gott!




KRAM













5 kommentarer:

Anonym sa...

Hur många Pp är rätten? Har du koll? För oss viktväktare :)

Anna sa...

Mums, ser gott ut! Det måste testas framöver. :)
En liten undran, din fina zebrakudde som du har i soffan, är den blåaktig eller är det den som är grå?
Tycker det är svårt att se på bild & jag är jättesugen på att beställa.
Tack på förhand.
/Anna

Anonym sa...

Tack för receptet!! Testade igår och det var verkligen smaskigt :)

Ha en fortsatt fin helg!

Kramar Hanna

Anonym sa...

Det där är Leilas recept. Jättegott och källan borde kanske framgå i inlägget.

MITT VITA HUS sa...

Anonym: ja det är Leilas recept, skrev det sist jag bloggade om det!