onsdag 8 februari 2017

VECKANS VIKTVÄKTARINLÄGG











Det blev visst inte så mycket veckoinlägg direkt, men nu kommer här iaf ett nytt Viktväktarinlägg för er som gillar att läsa dom:)



Jag har kört på med mitt Viktväktarprogram, känner mig trygg i det (och alla Lchf-fantaster jag hajar att ni inte gillar VV men ni behöver ni inte kommentera, har inte riktigt ork till att hela tiden hålla på att försvara mig varför jag väljer detta just nu!). Det som varit en utmaning nu i omstarten är (det nya) arbetet. Mitt ständiga jag-vänder-dygnet-hit-och-dit. Magen blir helt ur balans och jag pendlar mellan vrålhungrig till illamående. Jag försöker dock ändå följa mitt inarbetade sätt att äta, dvs ett helt normalt sätt frukost-lunch-middag och två mellanmål. Jag skippar snabba kolhydrater, väljer mer protein för att hålla mig mätt men äter mycket grönsaker och frukt. Januari resulterade i minus på vågen (-2,5 kg) och jag känner att jag har kontroll igen. Det känns skönt. Men det är den där motionen jag inte får till alltså. Jag tar ju alla chanser till vardagsmotion, men det där att själv blir genomsvettig på ett sjukt kul träningspass det har liksom inte klaffat. Måste komma tillbaka till det med, det är ju så kul:)



Men berätta hur har det gått för er? Jag vet ju att ni var ett gäng som hängde på där i början av året, hänger ni i fortfarande??:)





KRAM













5 kommentarer:

Anonym sa...

Heja heja på!
Det är ju så himla tufft att få ihop allt.
Har själv ett drömscenario att man inte ska behöva kämpa med viktnedgång, motion och mat utan bara hamna i ett bra läge med den vikt man är nöjd med.
Men det är SÅ SVÅRT tycker jag ;-)

Är impad över hur långt du kommit, fantastiskt bra jobbat.

Kram från Ulrika

Lina sa...

Kör också VV, snart gått ner mina första 5, sen bara 25 kvar! 😉
Just med nätterna är svåra, kan tipsa om att dricka smoothies på natten och morgonen.
Väljer man rätt blir det inte många points och man håller sig mätt. Köpte "green kitchen smoothies".
Kanske kan vara något för dig?

Gällande träningen så får jag inte heller ihop det, så svårt!!

Marita sa...

Du är grym Mia stort grattis till - 2,5 kg bra
jobbat ❤️

♥ Fyra årstider sa...

Jäöttesnyggt med skivan på byrån Mia och så tycker jag att man är grym vilken väg man än väljer för att nå sitt bästa jag. Finns inget rätt och fel. Jag kan inte med VV men för den skull är det säkert rätt för dig. Heja dig! Kram Lotta

Anonym sa...

Hej
Jag blev så inspirerad av dig när du började med VV så jag äntligen bestämde mig för att tag i min egna vikt. Nu ett år efter att blivit guldmedlem och - 20kg på vågen är jag fortfarande så nöjd med mitt beslut! Tack snälla du för allt du delar med dig av!!! (Lite extra roligt är det att vi byggt samma hus oxå! 😁) Fortsätt kämpa och inspirera! Lycka till. 💕
Mvh Emma Larsson