måndag 27 februari 2017

GOD MORGON NYA VECKAN










Brukar ju alltid få frågor om frukosten nu när jag kör VV igen. Det är svårt med frukost, man vill gärna bli mätt och stå sig fram till lunch. När jag jobbar dagturer äter jag frukost hemma kl 06, och så ska jag stå mig fram till 13, det är svårt! Ofta måste jag ha ett mellanmål då där mellan och då blir det frukt eller kvarg. Jobbar jag kväll fastar jag och äter mer en lunch innan jobbet (åker runt 12 hemifrån då) eftersom det är en sån där mellantid och man får inte äta förens till kvällen och då blir det mer middag nästan än lunch, då kör jag oftast äggröra och kalkon och grönsaker, gärna lite stekt halloumi till. Det mättar bra. 






Senaste tipset jag har fått av min kollega är en tsk kokosolja i mitt te på morgonen. Jag har provat det tidigare och gillade det inte, men nu gör jag ett försök till. Det ska visst mätta bra:)







Och nu till det nya brödet, jag försöker ju ta bort de mesta kolhydraterna, dels för att de är så dyrt i points och sen mår jag inte jättebra av dom (blir uppsvälld om magen och får ont)! Så pasta, ris och vitt bröd (undantag är att jag någon gång i månaden unnar mig ett riktigt gott surdegsbröd från favoritbageriet, det kommer jag fortsätta med, och bara en skiva då:) går helt bort, potatis kan jag äta en någon gång ibland men väldigt sällan. Dock är jag ju väääldigt mycket för bröd och jag vet också att ni läsare tycker det är svårt att vara utan. Jag har testat olika varianter av brödersättning men jag kommer alltid fram till att fröbröd och fröknäcke är favoriten. Nu var jag lite lat och orkade inte göra eget, men jag hittade detta från Clean Eating på Maxi när jag var där senast. Köpte hem några olika varianter och oj så gott det var (en skiva ekologisk chia är 3 sp)!






God morgon nya veckan!






Försöker febrilt switcha om till night mood - gå så där… Nattvecka och första natten är alltid värst:S Ute är det alldeles grått och det tar emot att försöka hoppa i träningskläderna och komma ut på en runda. Tjejerna är tillbaka i skolan nu efter sportlovet, skönt tyckte dom och jag tycker det är skönt att de tycker så:) Har som vanligt massa att fixa här hemma och ska alldeles snart ta tag i det men först den där runda ute då!



Önskar er alla en fin start på nya veckan!



KRAM









4 kommentarer:

annamaria gunnarsson sa...

Ett tips är att köra kaffet med kokosoljan i en mixer så den blir fluffig och mycket godare på så vis :-)
kram/Maria

cruella sa...

Tips på ett annorlunda bröd som verkligen känns som bröd: Googla på life changing loaf! Nötter, frön och havregryn så naturligt glutenfritt och himmelskt att rosta. Ok, havregrynen är kolhydrater men det blir så lite i varje brödskiva och man blir ganska nöjd på en eftersom det är så energirikt.

Anonym sa...

Jag fick också nyligen tips om just kokosolja fast av min massageterapeut! Kokosoljan ska vara alldeles utmärkt att smörja in både kropp och ansikte med :) Kan tillägga att min massageterapeut har en sån där strålande vacker hud! Så lite i kaffet och resten på kroppen då... hihi.

Ha en fin tisdag!
Kram Cecilia

MITT VITA HUS sa...

Tack för tipsen tjejer:)

Kram

M