måndag 6 februari 2017

DÅ KÖR VI NY VECKA IGEN














Snön vräker ner utanför fönstret här idag och jag har så ingen lust att gå ut. Är krasslig och den här hostan som gjort att jag nästan tappat rösten är rent ut sagt inte kul alls:S Jag skulle vilja ligga hemma hela dagen och kurera mig men jag har ingen feber så jag tänker gå till jobbet. Där kommer det vara måndagskväll hela kvällen lång phu (ni som jobbar på en Akutmottagning vet nog vad jag menar;).


Men saker att se fram emot i veckan är att marmorskivan till vårar skåp i vardagsrummet tänker dyka upp enligt prognosen, jag ska göra en spännande behandling och Emma ska förhoppningsvis tävla (om hon nu får plats, såg att vi stod som reserver:S). Så nu kör vi ny vecka, nya tag och ignorerar att det är krassligt hepp!



Ha en fin start på veckan denna måndag vänner!




KRAM










5 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte bara fråga om det är så bra att gå till jobbet om man är sjuk, särskilt då man jobbar inom vården? Borde det inte vara striktare regler inom vården? :S Tänk om man smittar någon som kommer in och redan är sjuk i något annat? Åtm vi inom förskolan måste vara hemma, eller tja bör ha bondförnuft, när vi känner oss krassligare. Då smittar vi inte varandra, och smittan går inte runt som du skrev tidigare... Ett litet tips :) Blir också billigare för arbetsgivaren ifall arbetstagarna stannar hemma genast de känner av en förkylning, då färre smittas. Då får man den ju inte heller en gång till :)
Ha en fin dag Mia!
Menade absolut inte att vara dum, trodde bara vården hade samma "regler" som oss, om inte ännu strängare :S

Anonym sa...

Tänkte faktiskt samma tanke.
Kanske inte så bra att smitta ner patienterna, för en del patienter kan det ju vara förenat med livsfara.
Jaja, detta vet du redan såklart.
Krya på dig iaf. & tack för all inspiration du ger.
Kram Anna

Anonym sa...

Tänkte samma sak. Tänk om du smittar någon som verkligen ÄR ordentligt sjuk o inte klarar av fler baciller?
Tänkte att du är ofta sjuk? Du kanske saknar nåt i kroppen eller bara har dåligt immunförsvar. Det säger jag i alla välmening.
Jag var ofta sjuk förut men allt fick sin förklaring när jag fick diagnosen endometrios.


Kram Marie

Anonym sa...

Tycker det är så konstigt att du säger att du absolut inte härmar House of P men du köper återkommande likadana saker som hon visar i bloggen. Om någon hade anklagat mig för att ha härmat någon så hade jag undvikit att köpa likadana saker men du bara fortsätter. Varför? Tänker på urnan och lampan i det här fallet.

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Konstigt att du säger att jag sagt att jag inte har köpt samma som Hop, Hrm! Det har jag nämligen aldrig sagt, däremot har jag sagt upprepade gånger (vill fet markera men det går inte) att jag inspirerad massor av henne och tycker hon har grymt fint hemma! Hrm. Nu är det inte heller då att hon var först med den där urnan, sett den hos inredningshjälpen och på svenskt tenn år tillbaka....