söndag 8 januari 2017

ÖNSKELISTAN JANUARI














Ny månad och då kör vi månadens önskelista här då. Jag önskade mig inget i julas direkt, kände mig ganska så mätt på det mesta just då och kände lite tid för eftertanke istället. Barnen hade dock köpt ett par örhängen som jag visat och de blev jag väldigt glad för. Under 2016 hade jag lyckats jobba ihop till tre av mina största önskningar på önskelistan och jag kände det räckte gott (sarfattin, kvisten och min mulleväska för er som undrar vad det var;). Sen har jag dock alltid önskningar - men vissa känns inte alltid lika aktuella efter en tids eftertanke, andra mer som man vill förverkliga. Jag är sällan den som spontanköper något, jag tänker ofta länge på om jag verkligen vill ha det. Inte direkt först på bollen på någon gång, men det är inte det som räknas längre tycker jag!



Jag har några saker jag har satt som mål inköp till hemmet för 2017, vi får se i slutet om jag lyckats. Men nu till lite önskningar då.



Tati - älskar den serien hos Asplunds - älskar lika mycket som snö-serien. Jag är såå sugen på nytt soffbord i serien (utöver sidebord och skrivbord också då he he).


Designlampor står ständigt på listan he he - Flos är ett av mina favoritmärke som ni vet:) En Taccia skulle jag gärna vilja ha hemma hos mig. Min fina bloggvän har en och den är toksnygg där.


Jag behöver verkligen en ny plånbok! Min är sliten och jag hör till dom som fortfarande använder plånbok:) Mulberry är favoriten - en klassiker svår att slå. Ska kika på den nästa gång vi sticker till storstan.


Sen coffetableböcker att lägga fram fint funkar alltid, ständigt på min önskelista.


Hör ni med till dom som är sååå trötta på all mässing efter julen räck upp en hand! Jag vill bara kasta ut all mässing eller gömma den i ett skåp;) Nu vill jag ha silver - blank fin skinande kall silver i inredningen igen:)



Vad önskar du dig vännen?




KRAM










7 kommentarer:

Anonym sa...

As always, I love your wish lists and look forward to them. They are also a great inspiration for myself. Thanks!

www.saramadeleine.se Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna sa...

Vilken fin lista :)

www.saramadeleine.se Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna sa...

Vilken fin lista :)

Anonym sa...

Innan jul i kommentarsfältet var det prat om Therse Lindgrens bok.
Du skrev då att din 11åring önskade sig den men stt hon inte skulle få läsa
den förrens hon blev större. Nu fick hon ju den i julklapp och jag bara undrar vad som
gjorde att du ändrade dig? Kram från en till tweenie mamma

Anonym sa...

Hej Mia!
Så klokt och sunt de låter att spara ihop till det man önskar och jag tror också det känns extra kul när man väl köper den där efterlängtade prylen om man sparat och "kämpat" lite för att skaffa den.
Mitt mål i år är att kunna köpa en riktigt fin designerväska och därför har jag öppnat ett särskilt "väsk-konto" dit jag för över en summa varje månad. Kanske låter fånigt men för mig känns det kul. Gör du något liknande? Menar INTE att du ska behöva redogöra för din privatekonomi här, jag är bara lite nyfiken på hur du gör. Önskar dig ett bra år! KRAM!

Anonym sa...

Ja visst önskar man sig saker, men jag gör precis som du, funderar och känner efter, är det verkligen den här jag vill ha och är det värt pengarna:-). Vi väntar på att flytta till nybyggt hus och gu´så mkt man vill ha. Då vi flyttar från lägenhet till dubbelt så stort så är det mkt på önskelistan kan jag lova!:-)
Men en snygg lampa i vardagsrumsdelen står på tur, funderar på "Pholc BKrd Tage" som nu kommit i silver.
(Gillar forts mässing men känner att silver o stål mer är tidlöst):-)

Har du tips på var man kan hitta prisvärda mattor-du har en riktigt fin silvergrå var har du köpt den? mått o prislapp?

Tack för en fin blogg/ Marie

Nazima sa...

Jag tänker lite som du, brukar sällan impulsshoppa utan tänka efter före. Brukar ochså få spara ihop till det och det känns så mycket roligare att få unna sig just den där designerväskan/ljusstaken eller vad det nu kan vara när det ligger väntan och lite slit bakom.
Jag tycker det är så fräscht med aluminium/silver och i julklapp fick jag en hett efterlängtad ljuslykta constella från Klong.
Kramar