onsdag 4 januari 2017

MINA BÄSTA TILL HÅRET













Idag tänkte jag dela mina bästa hårprodukter till er. Jag brukar ju ofta få kommentarer om mitt hår och ao och o tycker jag är att välja bra grejer till det. Jag har hittat min bästa frisör med, älskar att gå till Sara och bli ompysslad. Hon är bäst och förstår mig och hur jag vill ha mitt hår, får även många bra tips av henne:)


Men nu då till produkterna jag använder. Shampoo + Balsam just nu här används här är detta kit, men jag brukar variera mig där massor. Dock är Redken favoriter. Inpackning gör jag med Olaplex en gång i veckan (rekommenderar även den här behandlingen i salongsvarianten - såå bra. Max 3 gånger om året men så givande). Olaplex kan du bara köpa i fysisk butik. Sen har jag tagit med mina hårvitaminer, mycket bra grej för dig med slitet hår. Boosta rejält med vitaminer är mitt tips för fint hår:)








1. Mina gummibjörnar (samma som stjärnorna som Kardashians använder - SugarBearHair Vitamins ;), dock inte hunnit utvärdera helt då jag inte ätit hela först kuren än (kur på 30 dagar). Men jag tror de är lika bra som mina tidigare vitaminer:)


2. Hårolja! Ett måste efter varje tvätt. Redkens All soft är bara bäst - helt klart! Några droppar och dra ut i längderna och fram för allt topparna och håret blir supermjukt.


3. Innan jag fönar håret med brukar jag spraya i lite torrshampo i botten för att få volymen. Torrshampoo kan ju även användas om man verkligen inte hinner tvätta håret och känner sig lite trist. Detta från Balmain är bara såå bra och doftar såå yummie, min favorit produkt just nu.


4.  Lite vax att trycka ner babyhåren med. Bra efter styling eller bara efter man blåst håret torrt. Tar minimalt och gnuggar ut i båda händerna innan jag stryker på tunt tunt över fjunen som sticker upp.


5. Hårpray ett måste när jag stylat med tex locktång (vilket det oftast blir:). Min är från Kevin Murphy.


6. Sen brukar jag avsluta med en toppenprodukt, ett volympuder i sprayform från Kevin Murphy. En dutt i lockarna på varje sida. Doftar hur gott som helst denna med!



Hoppas ni gillade:)




KRAM









(Inlägget innehåller AdLinks)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra produkter, använder några av dem själv:-) Måste testa björnarna för de har jag bara hört talas om men aldrig provat. Vill bara säga att man även kan köpa Olaplex online i flera olika webbutiker så det är inte bara i fysisk butik det går att få tag på.

Karin - vackertnaturligt sa...

Tack för fina tips här! Vill samtidigt önska god fortsättning på det nya året och tacka för all härlig inspiration som du ger. Tycker även det är roligt att få följa ert hästliv, något som ligger mig varmt om hjärtat. Keep up the good work! Kram

Anonym sa...

Älskar hårprodukter och några av dina tips är kända och några okända -kul!
Min frisör tipsade mig om just den hårsprayen till mina små men ack så många fjun som står rätt upp på hjässan,
Den ska nämligen vara perfekt för just det ändamålet genom ett "minne". låter skumt.. men genom att du plattat ner stråna efter du sprayat, så "minns" de det och reser sig ej igen. Tyyyp så förklarade hon det, väldigt förenklat för en rookie, så då kanske du slipper vaxet 😃
Daviness har ett grymt spaypuder också, som doftar ljuvligt! Används dagligen. Tips från mig! Kram kram

Christine sa...

Vilka andra vitaminer för håret kan du rekommendera?
Kram C