torsdag 5 januari 2017

GOD MORGON ISKALLA TORSDAG



















Är så kär i min nya lampan - min vita Kvist från 200m2. Nya lyktor på bordet köpte jag innan jul på HomeNord. Älskar skenet i dom.





Hej från köket!






Precis ätit min frukost. Blir alltid sen frukost när jag jobbar kväll så jag klarar mig till tre-halv-fyra-hugget då vi får lunchtid. Idag avokadomackor (älskar) & te. Ute är det freeezing men väldigt ljust och fint:) Det ligger lite gnistrande snö på backen och vi får väl se hur länge den tänker stanna denna gång. Emma är på väg till stallet och klurar på vad hon ska ta på sig som passar för många timmar i kylan. 


Hoppas ni har en fin vecka. I morgon tar jag trettondagsledigt och tänkte vila upp mig i hela tre dagar (kan behövas, tempot på jobbet har varit gaaalet senaste dagarna:S och jag har ju nästan jobbat non-stop sen annandagen med)!


Men nu dags att fixa ordning mig så jag hinner svänga förbi och köpa en sallad att ta med mig till jobbet i kväll. Det här med Viktväktarna går som på räls igen:)




KRAM











10 kommentarer:

Anonym sa...

Haha lätt att säga 5/1 :)
Undrar hur du tänker kring att behålla vikten denna gången. Man brukar säga att det är då det riktiga arbetet börjar när man väl har nått sin målvikt, vet inte om du kom så långt sist.

Agneta sa...

Vad snyggt det blev med nya lampan!

Mittdittovitt sa...

Härligt Mia! Roligt att det går bra för dig :)
Ska själv snart sätta i gång med de sista kilona som jag vill ner. Stannade lite innan och gick i mål i juni. Kände att då att de sista får vänta lite.
Lyktorna är ju såå himla fina vill ha flera stycken 😍

Stor kram ha en fin dag på jobbet och skön ledighet sen!

Fia

Anonym sa...

Här har du en till som gått upp några av de kilo jag tappade förra året... Men på det igen och det ska minsann gå. All pepp till dig också, vi har ju gjort det förut, så det fixar vi!
kram och tack för en superfin blogg! Du inspirerar verkligen.
Cissi

Emelie S sa...

När jag ser bilderna från ert fina kök kommer jag att tänka på att jag själv varit på jakt efter en matta att ha under köksbordet, tycker det blir så kalt utan, men jag har samtidigt så svårt att hitta den rätta mattan. Hur tänker du själv kring att ha matta under köksbordet? Jag tror i alla fall att det skulle vara toppensnyggt hos er, och kännas ännu mer ombonat och mysigt :-) Nu måste jag ta upp jakten på den perfekta mattan för egen del känner jag ;-) God fortsättning, skönt med ledighet! /uska i äldreomsorg som också checkar ut imorrn för några dagar välförtjänt ledighet ;-)

Anonym sa...

Anonym 12:46 - vem är du? Eller vad är du? Varför så spydig ? Nytt år och nya möjligheter , mitt råd till fig är att lägga mkt kraft åt att vara snäll. Heja dig Mia oavsett om det är ett eller förtioett kg som skall bort ! Kämpa på! / E

Anna sa...

Alltid lika fint hos dig & alltid lika kul med nya blogginlägg :)
Jag tycker du är jätteduktig som har gått ner så mycket i vikt, lycka till med din fortsatta resa. Det är faktiskt inte så lätt alla gånger, men är man "duktig" den största delen av veckan så gör det inget om man "spårar" någon gång ibland.
Eller hur?
Hoppas du får en skön ledighet i ett inte allt för kallt Linköping.
Och du, ni är fantastiska som arbetar inom vården. (De flesta iaf.om man bemöter patientern på ett bra och förstående sätt)
Kram på dig
/Anna

Kamillas Kamera sa...

Hemma hos mig är det också iskallt men så vackert. Om jag vågar mig ut så är planen för dagen att ta mig ut på en PW men det får nog bli med dubbla mössor....

Ikväll blir det skumpa för att fira 21 år med Hjärtat.

Kramis Kamilla

Anonym sa...

Din text är så liten, kan du inte göra den lite större?

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Ja du det är så klart det stora arbete att hålla vikten, det är liksom ingen match att varken gå upp eller gå ner. Vikt är ju så individuellt, jag försöker inte fokusera på kilona så mycket längre trots att jag vill tappa de jag gick upp nu i samband med mitt nya jobb och denna höst/vinter. Snedsteg gör vi alltid i livet hur vi än gör på något sätt, man ska bara lära av dom. Viktväktarna är ett verktyg för att hitta en balans.

Anonym 2: :S vet inte riktigt hur bara, det är ju så förinställt här hos blogger. Kanske kan hitta någon knapp som kan öka sizen lite, ska kolla.


Kram


M