fredag 6 januari 2017

EMMA & HOT SPOT PÅ TRETTONDAGEN


























Idag blev det hästliv i kylan. Iiiskallt och väääldigt krispigt:) 









Finaste Hot Spot har haft lite osis senaste tiden, trampat av sig skor x 2 och sen blivit biten i ansiktet stackarn, så det var ett par dagar sen vi red även om vi varit där och pysslat om. Idag har de där två fina konditionstränat på stubbåkern som låg med ett pudrigt vitt täcke över sig. Jag har stått invirad i ett täcke och tittat på.






Hej på trettondagen!







Vad jag fryser alltså! Ända in i benmärgen:S Hästtjej som man är så är det bara att bita ihop, och man tänker inte på det så värst när man väl håller på, men när man väl kommer hem så slutar man ju aldrig frysa liksom. Inte ens en varm dusch hjälper... I kväll ska jag bara ligga under duntäcket:)


Middagen är på g och sen blir det säsong tre av Skam - jisses vad jag älskar den där norska serien alltså:P Gissar att ni med är lite fast i den;)



Vi ses i morgon igen vänner!




KRAM











4 kommentarer:

Karin-vackertnaturligt sa...

åh, vad härligt att vara ute med dottern och hästen. Jag saknar det där så mycket, dottern pluggar utomlands nu, förut levde vi hästlivet tillsammans. Är också fast i Skam, intressant och bra serie, men jag undrar lite "var är alla föräldrarna" ?

Loui sa...

Är det inte dags för storhäst snart? Hon är så lång din dotter

MITT VITA HUS sa...

Karin: Ha ha ja du det tänkte jag med;) Men du minns väl hur det var, man var inte sååå intresserad av sina föräldrar i den åldern;)

Loui: Jo Emma är lång, 1,67 nu och så ja ponnytiden är nog snart över. Dock har hon väldigt bra balans och då funkar det ju. När vi köper egen häst blir det storhäst och Cylwie som hon annars rider också är ju häst, bara HS som är ponny. Men HS funkar det så bra just nu så vi hoppas det funkar ett tag till, tills vi (läs Emmas pappa går med på egen häst;) skaffar egen:)


Kram

M


Nazima sa...

Helt underbara bilder!!! Jag lever lite det med själv, med två hästtokiga döttrar och lika hästfrälst själv.
Kram