fredag 23 december 2016

VÅRT JULHEM










Vårt julhem - julen 2016!





Hej fina ni!







Hoppas ni mår bra och inte nu stressar sista dagen - dan före dan. Jag är klar med allt, behöver bara njuta nu. Hemmet är städat, förvisso lyser solen på skitiga rutor men vad gör det. Maten är inhandlad, behöver bara gå en promenad till affären och köpa något till som jag glömt. Klapparna ni såg här om dagen ligger under granen och det finns två förväntansfulla.



I år ska jag försöka vara snäll mot mig själv och släppa kraven på den perfekta julen, det blir så bra som det blir. Önskar bara alla får vara friska och kunna koppla av lite.















Granen klädde vi i går kväll och sen stat vi och myste med tända ljus, skumtomtar och julemust och lite julmusik i högtalarna. Granen blev fin tyckte tjejerna där den stod och glittrade.






Idag har jag börjat duka lite. Ångrar nu att jag inte köpte en mörkgrå duk istället när Annelie på 200m2 sa att de hade en sån fin som hon hade köpt. Men, det blir nog fint här ändå:)









Jag hoppas alla mina amaryllisar i kritvitt slår ut tills i morgon!















Jag önskar er alla en fridfull jul nu, jag ska kika in till er igen såklart så fort jag hinner och ni var extra snälla mot er själva och de omkring er denna jul < 3



MÅNGA VARMA JULKRAMAR



M










10 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så fint hem du har. Vill ha allt. Tack för du delar med dig av ditt fina hem. Kramar och god jul!

Jennie sa...

Fantastiskt vackert. Vilken lyx att få fira jul hos Er ⭐️💫⭐️
God Jul ⭐️

Anonym sa...

God Jul & Gott nytt år! Njuut av ledighet och att få vara tillsammans, det behöver inte vara perfekt- det blir jul ändå!
kram Anna

Anonym sa...

Du har väldigt fint hemma. Jag kommentera aldrig men jag följer både dig och HoP och jag måste säga att ditt hem känns varmare inrett. Väldigt mysigt men ändå snyggt. Sen att du jobbar som sköterska och är en vanlig arbetande människa är bara bonus. Känns lättare att relatera till det du visar. Ha en fin jul! Carolina

Anonym sa...

Vilken gran - den finaste jag nånsin sett tror jag :) Hela ditt hem är fantastiskt fint och smakfullt inrett!
God Jul!
Kram Cissi

Anonym sa...

Haha ja för vem har dukat med mörkgrått i år.
Patetiskt!!

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Ja du, nu är du patetisk, visste inte det när jag skrev detta inlägg!!!!!! Däremot berättade redan dagen innan julafton Anneli för mig att de hade en grå duk hos dom på 200m2 som hon hade köpt! Nu får du ge dig dina skitkommentarer och sprida lite god julstämning istället tycker jag... hoppas du kan njuta och inte störa dig för mycket gör då tycker jag du hoppar över att gå in här!

God Jul

M

Anonym sa...

Så mysigt och fint! 🙌🏻

Anonym sa...

Heja dig Mia! Bra att du ryter i från till " neggarna"! / E

Anonym sa...

Ha ha din stackare, nu ska du bli synsk med. Anonym verkar inte vara riktigt klok;) Jag hejar på dig Mia<3