måndag 12 december 2016

ÖNKELISTAN TILL TOMTEN FRÅN TONÅRSTJEJEN















Idag tänkte jag dela med mig av mina två skatters önskelistor till tomten. Jag läste nämligen att ni önskade veta;) Jag har ju noll koll på vad killar i denna ålder önskar sig, så nu blir det ju supergirlie och tonårigt delux;) Jag har ju en tonåring här hemma och den andra, jo hon är som en hel liten tonåring hon med trots sin ringa ålder (ni som inte har koll kan jag berätta att Emma är 14 och Alice 11:) det är väl så när man har en storasyster kan jag tänka;).


Önskelistorna i år har varit lite blandade, den lilla hon har stenkoll på vad som är "inne" och vad man ska ha nu för tiden, hon ääälskar väskor och smink. Den stora hon går mest i hästkläder och önskar sig hästprylar (och såklart allra överst står en egen häst) men ibland så kan hon säga att hon önskar sig något annat. 


Högst upp på Alice lista i år står en Daniel Wellington klocka, fin och en bra grej tycker jag:) Högst upp på Ems står ett set med Calvin Klein underkläder och ett pannband till hästens träns från PS of Sweden och nya ridbyxor (om vi bortser från hästen då;).


Sen har jag hört att storasyster vill ha samma plånbok som lillasyster, den från Michael Kors ska det visst vara i svart. Fin tycker jag med och skulle kunna tänka mig en likadan:) De vill båda ha nya mössor och jag funderar på att klicka hem dessa från Hollie (samma märke som deras nya vinterjackor). Båda önskade sig även lite nya örhängen och ett halsband, jag föll dock för detta armband till Ems från Sophie By Sophie (perfekt till en hästtjej eller hur!?:).


Vidare kan jag tipsa om denna bok, lillasyster vill nämligen med ha en eftersom hon inte får låna storasysters och bläddra i… Alice vill även ha nya sminkborstar och en mysig hoodie läste jag med på Emmas lista.



Så där får ni några tips iaf från mig, hoppas ni gillar. Jag (host tomten menar jag såklart!) är inte riktigt klar men snart så är alla klappar avcheckade;).





KRAM









(Inlägget innehåller Adlinks)

SparaSpara

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en MK plånka - de är superbra! Mkt fina tips! /EÅ

Rebecka sa...

Fick man själv lite inspiration till vad man ska önska sig, plånboken var ju riktigt fin! :)
www.nouw.com/hellofebruary

Anonym sa...

Vilken fin önskelista och superbra julklappstips!
Jag har också en liten tweenie som är 11 år. Och jag kan bara hålla med, vilken koll de har redan i den åldern!
Bok och lippgloss a la Therese Lindgren och en 120 säng med stoppad sänggavel stod bl.a. på önskelistan.

Kram Cecilia

Anonym sa...

Cecilia, köper du Therese Lindgrens bok till din 11-åring? Min 11-åring önskar sig också den, men jag är lite tveksam.. klart att det är bra att läsa om psykisk ohälsa, men jag vill ju inte heller att det ska få motsatt effekt...
Kram Emelie

MITT VITA HUS sa...

Emelie: Alice önskade sig den med, jag sa nej direkt där och försökte förklara för henne varför! Hon kommer få läsa den när hon förstår men inte nu även om TL är en stor förebild för henne!

Kram

M

Anna sa...

Hej Mia,
Jag skulle absolut inte köpa en sådan mössa. Äkta päls fr tvättbjörn i bollen. Bör inte barn ha tycker jag... inte vuxna heller iof. Med vänlig hälsning, Anna

Anonym sa...

Emelie & Mia: Än så länge står boken bara på önskelistan. Och jag som blev så glad för att en bok önskades! Just böcker är inget som gärna läses frivilligt här hemma nämligen. Jag har inte kollat om vad boken handlar om, får helt enkelt kolla upp innan köp. Kanske ni har andra bra boktips? :)

Kram Cecilia

Marina sa...

Önskelista till tomten från din make hade suttit fint. Har riktig idétorka här...