söndag 25 december 2016

HEJ JULDAGEN



































Här får ni en kavalkad med bilder från årets juldukning. Grönt, grått och vitt och banden jag knöt runt servetterna är samma som banden på klapparna under granen. Kolla in vilken fin bukett jag band av blommorna från torget:)






Hej på Juldagen!






Här står magen fortfarande i sju hörn efter gårdagen. Vårt julbord var nämligen proppat med godheten, mycket lokalt från trakten. Känns bra att välja lokalt och mycket eko. Julafton blev hur mysig och skön som helst. Kändes som julstämningen äntligen infann sig. Idag på juldagen vankas det kalkonmiddag och den rackaren står i ugnen och jag har dukat om bordet igen. Nu väntar vi snart gäster igen förutom de som sovit kvar här. Hoppas ni njuter av ledigheten och har hunnit ta en promenad i de sköna decembersolen som är ute:)




KRAM








4 kommentarer:

Anonym sa...

Wow så fint! 👌

Anonym sa...

Verkligen fin/elegant dukning.. God fortsättning!

Anonym sa...

Vilken fin dukning! Så elegant. Får man fråga vad du har för porslin?

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Det är från Rosental tror jag Maria heter det. Arvegods:) Glas Iittala, bestick något norsk märke från Cervera!

Kram