tisdag 27 december 2016

DET BLÅSER STORMVINDAR UTE










De vita julblommorna slog ut, precis lagom till julafton här. Förutom den rackaren som stod på bordet. Den verkar vägra slå ut utan växer mest bara på höjden:S Lyckas aldrig med amaryllsknölar...






Men de som slog ut blev verkligen maffiga och jättevackra!





Hej mina bloggvänner!





Här blåser det stormiga vindar idag men himlen är knallblå (iaf en liten stund till:). Jag har sovit dåligt i natt efter jobbet. Det knakade i huset och kändes nästan lite stökigt med blåsten. men de söder ut hade det värre tror jag minsann, så jag ska inte klaga för mycket.


Jag ska strax åka till jobbet igen men först ska jag väcka de där två som tycks kunna sova bort hela jullovet (Emma är ju fortfarande krasslig så henne förstår jag, sömn är bra för att bli frisk). Jag är lite avundsjuk. Hade med gärna haft lov och kunnat göra detsamma;)



Men nu - dags att fånga denna tisdag!




KRAM









3 kommentarer:

Kamillas Kamera sa...

Ja jag håller med om att amaryllisen är lite svåra och knöliga. Antingen blommar de för tidigt eller så slår de ut långt in på nyåret. Min mamma lärde mig i år att man ska börja vattna på dem ordentligt någon dag innan man vill att de ska slå ut. Får testa det till nästa år.

Här blåser det också friskt nu på eftermiddagen. Märkte under min PW i skogen idag att det blåst ordentligt då flera träd låg fallna lite överallt.

God Fortsättning.

Kram Kamilla

Malin L sa...

Hej! Sååå fint du har. Vart är tavlan på byrån från? Kram :)

MITT VITA HUS sa...

Malin: Åh den är supergammal, kan ha varit Fotografiska. Kolla Helmut Newton. Kram