onsdag 16 november 2016

VÅR FINA PRICK & STUDIEDAGS ONSDAG











Vi ska strax åka mot den här lilla killen - bara vänta in hans ägare som har körlektion först, som ska med idag ut. Det är så viktigt för oss, mig och Emma, att hon är nöjd med hur vi tar hand om honom på "våra" dagar och just nu funkar allt så bra. Det är även såå roligt nu när han flyttat till ett större stall där det finns mer kompisar att vara med när man är där med, mer möjligheter med ridhus och tränare + snart flyttar ju Emmas bästa vän dit med, med sin ponny och hennes nya föl. Nya stallet vi är i nu är en OS ryttare som äger så det är extra kul att smygkika när hon tränar och man själv är i ridhuset - mäktigt och inspirerande;)






Hej vänner!




Idag har Emma haft studiedag och vi har haft en mysig dag ihop och nu ska vi strax hoppa i stallkläderna och åka ut mot stallet. Tror dock det får bli ridhuset idag igen eftersom vädret är lite trist just nu:S Idag var vi på stan, lunchade på sushihak (och pratade mest häst hela tiden), gick i lite butiker och klämde på fina saker och köpte lite nytt (jag bockade av en sak på adventslistan:). Hoppas ni haft en fin onsdag?!





KRAM









33 kommentarer:

Camilla sa...

Så härligt att många stora bloggare står upp för dig inne på HOP:s blogg och instagram.
Vet att detta har pågått länge, och ja, vad ska man säga?!
Tycker jättemycket om din blogg och hur du svarar HOP, som verkar tro att hon har patent på en viss inredningsstil.

Fortsätt att inspirera med din fantastiska blogg!
Kram Camilla

Anonym sa...

have we not learned anything from mobbing and bullying over the years? I can't believe that a grown women would behave like this. stay strong!!

Anonym sa...

Har ni bytt stall? Vad hände med C som din flicka brukade rida på? Trodde den hästen nästan var som er. // E

MITT VITA HUS sa...

E: Henne red hon i förrgår, hopplektion! Vi är ju där två dar i veckan och två- tre hos Hot Spot😁

Kram

M


Anonym sa...

Älskar denna blogg och all inspiration här. Dessutom är jag imponerad över att du alltid svarar på frågor och tar dig tid till det samtidigt som du har ett tufft och slitigt jobb ute i verkligheten. Stå på dig Mia! Du har den finaste bloggen med mest hjärta och hjärna.

Kramar Hanna

Anonym sa...

Tycker du ska sätta henne på plats, speciellt om detta har förekommit tidigare!

Markera och följ din egen väg,
Jag är opartisk och det finns långt fler bloggar som är extremt upprepande, så förstår inte P:s irritation ett dugg!
Hon driver ett företag och igår verkade som att hon släppt in vissa åsikter som tillhör samma s:khög som gästade Grand Bazar samtidigt som henne.

Elizabeth sa...

Sluta inte blogga o instagramma! Du är en stor inspiratör!!!

Marita sa...

❤️

Anonym sa...

Tror det kom fram vilket skrot och korn som ligger bakom HOPH, en typ med näsan i vädret! Visst jag kan hålla med om att bilden som sådan var väldigt lik men jag tycker det är högfärdigt att skapa driv med klar sarkasm (eller förlåt "skämt"). Hon gjorde ju sig ovän med supersympatiska Drömhus-Helena också för något år sen så hon är nog inte så oskyldigt blå... ! Nä, Stå på dig!

Anonym sa...

Hej Mia! Jag brukar inte skriva kommentarer men nu måste jag göra det då jag brukar läsa din blogg och älskar den. Liksom jag läser HoP. Men ni är två helt olika personer och har olika ton och innehåll. Tycker inte att det är fel att inspireras av andra, så gör alla mer eller mindre, även HoP. Jag hoppas hoppas att du fortsätter blogga för jag tycker du verkar vara en jättehärlig tjej, varm och vänlig, sådär som man vill att en vän ska vara. Du bjuder frikostigt på fina bilder från ditt hem, bilder som inspirerar - mycket! Så en stor Kram på dig och hoppas du tar dig stark igenom blogg-mobben, för det är vidrigt när drevet går, (som på så många andra ställen på nätet)
Kram Ulrika

Anonym sa...

Ja håll ut i blåsten M , du ser ju hur mkt cred du får:) /E

Anonym sa...

Snälla Mia och House Of philia. Ni har Lika smak. Ni har likadan stil. Det är roligt! Hop tyckte att det var roligt! Det var inte ett elakt menat inlägg. De enda som kan lösa detta är ni tillsammans! Gör det. Gå ihop. Visa att kärleken övervinner allt! Vi måste vinna över trollen.

Anonym sa...

You are a pretty, smart, hard working women. Through Google translate (not very good), I understand what happened. I cannot believe that HOP would behave like this and it speaks volumes to her character. I follow you and I adore your blog and style and yes, I have purchased a number of things that you showcase on your blog for my own home. Take a break,surround yourself with the people you love and I will be waiting to peek in for more great inspiration from you! Much love from Canada xx

Anonym sa...

Har följt din blogg länge och tycker du verkar vara en genomtrevlig och varm person som tar dig tid och svara dina följare.
Det är inte första gången HOP ger sig på dig med mobbing. Något skämt tolkar inte jag detta som, tycker inte det finns något roligt i att göra sig kul på andras bekostnad. Hon startar ett drev som hon själv tycks vara helt oförstående till fast hon låter sina följare attackera dig med fula och personliga påhopp. När några försvarade dig så blev hon irriterad och ville förklara situationen genom att skriva en lång hypotetisk historia i kommentatorsfältet (som hon sedan raderade) där hon jämför dig med en tokig granne som stalkar henne, vill va som henne och köper allt lika, inkl klär dina barn lika och köper samma bil. Jag ser inte alls detta och har aldrig tänkt en tanke på när jag läst din blogg att ditt hem och din familj är en rak kopia av HOP, tror HOP höjer sig lite väl mycket till skyarna. Vet inte om alla har missat att HOP kopierar väldigt mycket från Starwoman, tvättstugan HOP byggde om var väldigt lik Starwomans men då var det tydligen helt ok. Stå på dig Mia och sluta inte med det du gör!
Kram

Anonym sa...

Fina Mia. Förstår mig inte på dessa människor som tycker att det är ok med mobbning. Den som sparkar på någon annan har själv stora problem som hen behöver få hjälp med.
Vi är många som hoppas att du fortsätter med bloggen och insta för du inspirerar verkligen. Kramar Lena

Anonym sa...

Hej,

Vilken fin blogg du har, jag har precis hittat hit. Här verkar trevlig stämning så jag stannar kvar.

Styrkekramar i massor.

Nazima sa...

Jag storgillar din blogg,som min absoluta favorit, och bästa inspo, som du säkert vet vi det här laget och tycker du verkar vara en varm och mysig person, som din blogg utstrålar.
Får så mycket inspiration här och får "feelgood" känsla på riktigt när jag är härinne och läser.
Jag tycker det är så fint att flera jättestora bloggerskor precis som vi andra tog parti för dig på HOP:s blogg och instagram, om inte vuxna kan ha en schysst ton mot varandra både IRL och på nätet, hur ska då vi kunna lära våra barn det?

Jag gillar verkligen blandningen av inredning, mode mat, hästarna, precis i min smak! Extra kul är att din flickor är snäppet äldre än min äldsta dotter och älskar hästar precis som båda mina flickor,så kul att följa det med :-)
Sedan tycker jag det är så fint av dig att du tar dig tid att svara om någon av oss läsare har någon fråga, inte alla som gör det och det ska du ha största credden för!

Stor kram från Nazima (Anna) på Västkusten

Anonym sa...

Varm kram från Ulrika

Anonym sa...

Hej! Tack för en fin blogg! ❤️ Kram från Anna

Anonym sa...

Din blogg är min favorit, jag hade älskat att ha dig som vän för jag tycker du verkar så rolig, klok och varm. Jag tycker Petra beter sig hemskt. Jag är så ledsen att du får stå ut en massa påhopp!
//Ingela

Anonym sa...

Så gott att läsa vilket stöd du får i den här stormen! Jag uppfattar dig som en eftertänksam och stabil person som gör kloka val och jag är övertygad om att du kommer att gå stärkt ur detta. Du har alltid inspirerat mig och när du är redo ser jag fram emot att få fortsätta ta del av din inspiration.
Helén

Anonym sa...

Så här i efterhand tror jag absolut att Petra ångrar att hon la upp bilder på era sovrum.
Jag tycker både du och Petra verkar vara genomtrevliga och goa tjejer.
Jag inspireras jättemycket av era hem och tycker inte ni är särskilt lika av er när det gäller inredning.
Gillar din blogg väldigt mycket och din kärlek till din familj lyser alltid rätt igenom "rutan".
Kram Monica

Anonym sa...

Jag tror precis som Monica att P ångrar sig , det kostar att vara dum - What goes sround comes around.

Susanna sa...

Sluta inte blogga! Du har en jättebra blogg!

Anonym sa...

Kram till dig, hoppas du tar dig genom detta och kommer tillbaka. Uppenbarligen har du ett jättevärde för otroligt många, även för mig! Beundrar dig för att du både gör en fin insats i samhället med ditt arbete och ändå orkar driva en blogg i detta formatet, svara på frågor etc och framförallt se till att din fina familj mår bra.
Blir dock förundrad över proportionerna i denna historien med sovrumsbilden har tagit och tycker att alla "vanliga snälla följare" har gått över gränsen och gjort en för stor grej av detta med rätt hårda kommentarer till den ena eller andras försvar (framförallt på olika instagramkonto). Därigenom släppt fritt fram för alla dessa "mindre sälla och t o m elaka följare" som tyvärr beter dig avskyvärt genom att ge utlopp för sitt eget missnöje och gå långt långt över gränsen gm avskyvärda personangrepp. Förstår att det skär i hjärtat!
Ta nu hand om dig själv, du är värd att vara rädd om!
Kram Maria

Anonym sa...

Jag hoppas också att du fortsätter blogga! Du har så fina, inspirerande bilder samt att du bloggar om en verklighet som många känner igen, dvs mycket tid går åt till både jobb och barnens fritid. Kram

Anonym sa...

Jag vill att du kommer tillbaka nu <3

Anonym sa...

Tack för en jättefin och inspirerande blogg! Jag hoppas verkligen att du fortsätter att blogga. Kram till dig! ❤️

Anonym sa...

Styrkekramar!

Emma Spetz Aurell sa...

Hej.
Hoppas du mår bättre och orkar blogga mer snart.
Frågande för nån vecka sen var i Linköping dina tjejer fixade naglarna. Ska ge min dotter det i julklapp och behöver tips på nått bra med prisvärt.
Hälsn Emma

Nazima på Nazimas mat och hem sa...

Saknar dina underbara inlägg i stora lass! Kraaaam!

Malin sa...

Nä nu får du komma tillbaka till bloggen;) Vi saaknar dig och dina inlägg och fina bilder!

Anonym sa...

Jag har inte sett eller läst vad som skrivits men håller med om det flera har skrivit; den som lägger upp ett sådant inlägg som P tydligen har gjort gör det nog inte utan anledning vilket verkligen ger ett dåligt intryck av bloggaren i fråga. Jag läste P's blogg förr men slutade för flera år sedan då den blev mer och mer kommersialiserad och hon mer och mer gav intrycket "full of herself". Hon är kanske jättetrevlig i verkligheten men bloggar som mest bara handlar om inköp och samarbeten med olika leverantörer blir till slut helt ointressanta.