tisdag 15 november 2016

VAD JAG VILL HA TILL ADVENT














Jag har kikat igenom lite ljusstakar och adventspynt ute i förrådet. Jag har mycket fint som ska få komma fram. Jag är ju inte den som pyntar mest och röda tomtar är inte riktigt min grej. Jag tycker dock mycket om att dekorera med ljus och med växter. I år önskar jag mig sätta hyacinter med mossa runt omkring i dessa fina krukor från Lyngby som jag sett lite här och var. Även fint med amaryllisar tror jag! 







Önskar mig även en stor mässingsängel från Skultuna som jag kikat på ett tag. Hur fin?





Vad har ni för nytt i år till advent, berätta gärna för mig nyfiken?!:) Verkar iaf som hela instavärlden redan gått loss på att längta till jul och bakar och pyntar och står i!:)




KRAM












13 kommentarer:

Anonym sa...

Åh ja! Visst längtas det efter lite julmys och ljus i mörkret! 🌟 Fina saker du kikat på 😍 Liksom du gillar jag också blommor/växter, ljus och härliga dofter av jul från hyacinter och nybakat ❤️

Marie-Louise sa...

Ängeln står också på min önskelista, sååå fin. På listan står även ljusstaken Milano från Star Trading vilken jag nog beställer ikväll då jag såg att Ellos har 20% på all heminredning. I affären ligger även ett fint paket från H&M med fint julpynt. Tänkte köra lite guldigt tema i granen i år.
Vore inspirerande om du har lust att göra en lista på fint julgranspynt. Ääälaskar dina listor.
Kram till bästa bloggerskan ;)

Henriette Skjoldal sa...

Så fint og inspirerende her hos deg!
Du er så flink, og det er så kjekt å kikke innom bloggen og Instaen din :)

Anonym sa...

Fin och inspirerande smak som vanligt;)

Sara sa...

Hej fina!

Tänkte på allt det där med HOP och din blogg... Jag inspireras i alla fall av dig. Min blogg heter ettvitthus! Det är ju bara roligt att få inspireras av andra. Jag följer HOP också och inspireras av henne med. Vad är bloggar för annars?

Keep up the good work! Jätte fin blogg.

Kika gärna in: ettvitthus.wordpress.com

Anonym sa...

Ett tips till dop present är en fåtölj från Jabadabado! Finns i svart, rosa...

Anonym sa...

Har en sån där Lyngby vas, och den är jättefin med röda tulpaner i. Tack för tipset om amaryllis, dock! Har en mässingsängel från Svenskt Tenn, som jag fick i julklapp av min man för några år sen. Dom där Skultuna änglarna är också jättefina.

Anonym sa...

HOP har satt sig riktigt i skiten nu kommer inte gå in i den människans blogg mer Nope! . Jag hoppas du kommer igen . Kram en sybersyster

Anonym sa...

Ja det kanske är dags att sluta kopiera/stalka HOP blogg och skaffa dig ett eget liv. Det är ju lite skrämmande..

Hanne sa...

Jeg tenker at enkelte mennesker bør passe sine egne saker i stedet for å kritisere hva andre gjør. Sverige er et fritt land, og det er ikke noe galt i å la seg inspirere; det være seg fra blader, programmer på TV eller blogger på nettet. Jeg liker bloggen din kjempegodt, og håper du vil fortsette :-) Klem fra Norge

Anonym sa...

Hej!
Förvånas över Instagram-debatten. Jag kikar in på flera olika bloggar och det är så klart tydligt att vi alla inspireras av varandra. Jag trodde det var målet och högsta formen av uppskattning när någon köper samma. Förstår faktiskt inte att det kan tas negativt.
Jag gillar din stil mer än andra snarlika bloggares. Du har en renare stil och klart bästa känslan för att skapa lugn med hjälp av ett fåtal nyanser. Jag är inte så förtjust i den lite mer tacky-stilen med zebrarandigt, kitschiga tavlor och sjuhundra nyanser av grått.
Du är min största inspirationskälla med din classy, harmoniska stil!
Kram och ha en ljuvlig söndag
Cecilia

Anonym sa...

Hej!
Förvånas över Instagram-debatten. Jag kikar in på flera olika bloggar och det är så klart tydligt att vi alla inspireras av varandra. Jag trodde det var målet och högsta formen av uppskattning när någon köper samma. Förstår faktiskt inte att det kan tas negativt.
Jag gillar din stil mer än andra snarlika bloggares. Du har en renare stil och klart bästa känslan för att skapa lugn med hjälp av ett fåtal nyanser. Jag är inte så förtjust i den lite mer tacky-stilen med zebrarandigt, kitschiga tavlor och sjuhundra nyanser av grått.
Du är min största inspirationskälla med din classy, harmoniska stil!
Kram och ha en ljuvlig söndag
Cecilia

Anonym sa...

Saknar att gå in och läsa och se alla dina vackra bilder här på bloggen...
Hoppas att du kommer tillbaka snart ❤️ Kram Cissi