söndag 6 november 2016

ÖNSKELISTAN NOVEMBER














Då var det ju November och första snön ligger på backen burr. Jag har släntrat hemma hela dagen i myskläder och pysslat och fixat och bytt plats på diverse saker samt skriver to do's listor för kommande projekt. Yay vad jag tycker det är kul att pyssla hemma igen. Var sååå inredningstrött och sen kom det bara poff värsta glädjen till att piffa igen:) Har tom skrivit att-göra-lista för huset till 2017 he he;)


Men nu som sagt är det November och här kommer månadens önskelista:)


Jag önskar mig en svart schysst kort cardigan, för snart kommer ju den där tiden när man ska ha fina festklänningar på vid vissa kommande högtider. Jag brukar i regel alltid frysa om armarna och jag har länge velat investera i en bra hållbar tidlös cardigan. Den jag spanat på kommer från Soft Goat (ständigt plagg därifrån på min lista;)


Vi behöver en uppsättning lakan till till sängen, har bott i mina Mille Notti sedan förra året (jo jag har ju tvättat dem en gång i veckan, men vilken bra kvalité:). Dessa i pudrigt rosa - hur fina?! Från Mille Notti de med och jag funderar på om man skulle passa på då det visst var riktigt bra pris nu!


Jag vill byta ut min lampa i hörnet vid soffan i vardagsrummet för jag älskar dyra fina designlampor och vill gärna ha många:) Denna IC Lights från Flos har jag ju i bordsvarianten, men golv den är så fin den med:) Frågan är bara om man är lite mässingstrött:S


Tända ljus tiden är här! Skogsberg & Smart lyktorna har ju varit med på mina önskelistor en tid, både de i silver och de vita. Men ni - hur fina är inte de där Hurricane Crystal?!



Ha en fortsatt fina söndag vänner - i morgon ny vecka och nya roliga saker att se fram emot:)




KRAM









7 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla Mia. Jag behöver din hjälp. Som ny viktväktare ska jag äta på stan med tjejkompisar i morgon. Vi ska till YF i stan , där jag vet att du ätit en del som viktväkatre. Vad äter du där och hur många SP räknar du då? Tack snälla. Fint hem du har. Är imponerad av fin viktresa!
Kram Emma

MITT VITA HUS sa...

Emma: Åh vad roligt att du hänger med på viktväktarna:) Jag har själv en svacka men ska ta tag i det snart igen:) När vi har ätit åp YF så har jag ofta valt Pad Thai eftersom jag älskar det, brukar räkna då runt 30 Sp för en portion, ta av din VB så fixar du det lätt och ta en extra promenad:) Lycka till!

Kram

M

Anonym sa...

Tack snälla för en sådant snabbt svar.
Förstår verkligen att man hamnar i en platå ibland när man kämpat så hårt som du gjort.
Min resa har bara börjat och jag hoppas jag fixar det.
Blir att gå en promenad på lunchen idag. Tack igen.

Kram och ha en fin måndag nu!

Emma

Anonym sa...

Again, like always, I love your wish list as they are exactly to my taste!I love to follow your mini-makeover of the house as it is something that I could do here in my own home. Hugs!

MITT VITA HUS sa...

Emma: Hoppas du njuter ordentligt på restaurangen nu < 3

Anonym: Ooo thanx, u don't know how happy it makes me to have u say that < 3


Kram

M


Susanne sa...

Vad hände med alla beach house lakan alla bloggare hade ett tag? Visst körde du dem med?

MITT VITA HUS sa...

Susanne: Har mina set kvar men lakan blir ju lätt solkiga efter ett tag! Några har jag slängt och bytt ut till Mille Notti, annars tror jag fler bloggare fortfarande använde BH😁 Om de inte bytt till poppis linnelakan (dom jag inte jan förstå hur man vill sova i😉)!

Kram