tisdag 1 november 2016

NYTT INFÖR KALLA DAGAR & MIGRÄN











I fredags gick jag ner en sväng på stan efter jobbet. Köpte mig nya fredagsblommor och så köpte jag mig en mössa som jag haft på span. Tycker den bara är såå fin och passar så bra till mitt vinterkit!






Mössan kommer från Lexington (finns här och här). Förra året satsade jag på ny vinterjacka efter att ha haft den sista i dryga 10! år. Det blev en Parajumpers som jag kommer ha med mig många år framöver. Tror den är det finaste plagg jag har i min garderob och jag köpte min här. Mysiga ullsjalen är ny för året och den är från Malene Birger och den fann jag här. Längtar efter att använda allt ihop, men det kanske är lite tidigt;)






Hej och välkommen November!






Här ligger locket på idag. Det är en grå himmel som regnet faller ifrån! Jag hade hellre haft sol och en vacker höstdag men jag har hört att det vankas snö redan:S 



Idag står det jobb på schemat innan jag ska ha lite ledigt med de två som har höstlov. Men idag är de hos vänner medans jag jobbar. När jag vaknade i morse och tassade upp på toaletten hörde jag hallå från övervåningen. Blev lite förvånad eftersom båda skatterna som sagt sov hos vänner igår till idag. Det var dock bara N som låg nedbäddad i soffan med värsta migränen. Nu har vi avverkat två migränanfall här på två dagar. Alice var dålig nämligen dagen innan och hade ett riktigt kraftigt migränanfall (hon fick ju sin diagnos för nästan precis ett år sedan då hon hade huvudvärk och var helt okontaktbar och frånvarande som var riktigt otäckt då. Dock har man en mamma som är sjuksköterska så får man knappt åka till doktorn men då ringde jag dagen efter faktiskt och sen fick vi åka in:S). Iaf jag hoppas N mår bättre snart, har gett honom mediciner här så det brukar släppa då efter ett tag men av erfarenhet är man ju ganska så seg efter sådan kraftiga anfall.




Iaf så önskar jag er alla en riktig fin start på nya månaden och så ses vi i morgon igen!




KRAM











3 kommentarer:

Anna sa...

Usch, inte kul med migrän. Hoppas han krya på sig snabbt.
Lider själv av migrän och vet hur hemskt det är. På mig brukar det börja med blixtrar för ögonen sen kommer den djävulska huvudvärken.
Har du möjligen några bra tips på tabletter som kan hjälpa? Själv tar jag Eeze men tycker tyvärr inte att de hjälper.
Bäst är väl om man besöker läkaren och få det diagnostiserat då kanske man få lite bättre medicin utskrivet.
Fin mössa förresten 👌🏻
/Anna

Milla sa...

Ja oj vad grått och regnigt det blev! Hoppas ni får lite skönt umgänge i alla fall nu på lovet i familjen. Jag läste ditt inlägg om det här med att hinna med allt man vill, och kan verkligen känna igen det från den tiden. Det kanske inte handlar så mycket om att ta ledigt när det är lov utan att känna att man är närvarande på ett bra sätt. Mina barn är 25 och 23 nu, kan verkligen, verkligen sakna en viss tid då vi hade massa med idrotter och grejor hela tiden, visst var det kämpigt men så roligt! Det är en kort tid - så vissa saker ska man absolut inte ha dåligt samvete över att de inte blir av. Kram!

petra sa...

Superfin mössa jag måste ta mig till Lexington butiken,jackan är också grymt snygg funderar på att köpa den.kram