torsdag 3 november 2016

NYTT HÅR & HÖSTLOV PÅ STAN











Äntligen äntligen ska jag bli fin i håret. Här sitter jag med Olaplexbehandling in hos min bästa Sara på Salong C2 här i stan. Kan knappt komma ihåg när jag klippte mig sist och sommaren har verkligen slitit på håret:S






Blev bjuden på smarrig Chai-latte som jag aldrig druckit förut:)







Olaplex är som mirakel för håret. Helt sjukt hur "lagat" det blir med den behandlingen. Såå nöjd idag med mitt hår:)






Medans jag satt på salong satt även dessa på salong två gator bort hos en liten asiatisk kille som gör naglar. Emma har ju testat en gång tidigare och älskade det (hon fick det i födelsedagspresent av sina vänner då). Nu är det inga dyra fina gelenaglar de gjort utan en budgetvariant asia-style men det spelar ju inte så stor roll. Bara kul att de vill känna sig lite fina:)






Mina fina två, en som numera är längre en mamsen och en som bara är någon cm därifrån med:S






Emma gjorde fransk manikyr och inte så länga eftersom hon är i stallet jämt, Alice gjorde pudrigt rosa med två i silverglitter - kanonfina!






Och en mamma, nufixad och fin i håret men så blåste det till och de mesta lockarna försvann;) Typiskt min hårkvalisort;) Jag har på mig bomber från Gant, halsduk Malene Birger/Modesto, väskan är min älskade Mulberry. Under har jag svart klänning från Second Female som är gammal.






Lite nya produkter till håret med. Så himla kul att shoppa sånt tycker jag!






Hej fina ni vink vink!






Sen blev det lunch på de där tvås favvorrestaurang (thaibuffe på djingis), och sen gick vi till 200m2 för att klämma på lite smått och gott.






Hur fina är inte dessa klockor. Jag älskar min. Typ en bra julklapp till någon man tycker om?!:)






Jag själv kan ha beställt en lampa hoppsan;)






Sen gick vi till Johnells på Gränden. Bästa klädaffären i stan enligt mig, så trevlig personal och ett fin fint sortiment helt i min smak.  Igår var vi ju där med och tjejerna provade nya vinterjackor. Ni vet nu är det det där läget aaaallllla har ju denna mamma (nåväl det tror jag dock inte riktigt på, men jag kommer så ihåg när man så gärna ville ha det där plagget som var såå inne och som a l l a hade ;)! Så vi blev med nya jackor till båda (vi skulle ju ändå köpa då de växt ur sina gamla så tro inte jag spontanköpte nu;).






Riktigt snygga är dom - jag håller faktiskt med mina skatter om de fina Hollies jackorna.






Alice som ni vet har ju även en liten kärlek till MK grejerna och vill gärna ha fler till sin samling;) Föstershoppa och klämma lite är ju alltid kul.






Sen blev vi trötta och gick mot bilen. Tre mycket nöjda tjejer:)




Så det är lite vad vi gjort idag denna höstlovslediga torsdag! Hoppas ni mår fint min fina vänner < 3




KRAM











3 kommentarer:

Nina sa...

Håller med om att Hollies jackorna är himla fina.. har en sedan förra året, men är lite sugen på en sådan som din dotter har på sig.. stod normal i stl, är dom de? Min jag köpte förra året va liten i storlek..

Anonym sa...

Hej
Hvilket firma kommer de fine træ kogler (agern) fra som ligger i skålen på billedet fra butikken?

Anonym sa...

Hej.
Bor i samma stad som du och min dotter snart 11 önskar sig fina naglar i julklapp. Vilken salong var dina döttrar på?
Ha en fin helg
/ Emma