lördag 5 november 2016

MINA DRÖMMARS LAMPA










Min dröm, finaste lampan jag sett, finns ingen som den, gnistrar nu i mitt vardagsrum. En önskan jag haft väldigt länge har äntligen blivit sann.






Lampan Sarfatti från Flos har stått högt upp på önskelistan lääänge. Lika länge som Mulberryväskan och en annan lampa (som med snart är min med;). Ni kanske med har sådana saker ni önskat er länge så ni kanske förstår min lycka. Jag har jobbat hårt för den så den känns lite extra att äntligen kunna köpa den:) Min lampa kommer från Lindholms (såklart de enda i stan som säljer Flos:)





Hej alla helgona!






Idag hade vi planer på en utflykt men igår när vi satt vid matbordet och pratade om hur dags vi skulle åka och så så kom insikten om att det var röd dag idag och stängt dit vi skulle bland annat. Hade helt missat alla helgons, varit så uppe i målning och jobb så det har passerat att det liksom var det. Hrrmm. Vi får ta den där utflykten nästa helg tror jag om det passar med allt! 



Hur som. Jag vaknade tidigt efter nattjobbet iaf, vi satte igång med den fortsatta lilla renoveringen här hemma. Lika jobbigt som det är att plocka bort allt, är det att sätta tillbaka och se resultatet. Så nöjd att jag följde strömmen och anammade det grå he he. Jag som älskar vitt;) Men nu gör se alla vita möbler såå mycket bättre och hela vårt hem känns genast så mycket mer ombonat. Nu är det bara ångesten över att göra hål i väggarna och sätta upp lite mer tavlor för att få till den där extra ombonade känslan igen som ska botas. Hatar det, hål i väggen och så blev det inte som man tänkt sig:S Skåpen från Ikea var nog värst att skruva upp tror jag ändå. Rätt höjd eller inte. Satans vilken beslutsångest jag har och när den tänka bänkskivan i marmor kommer som ändå bygger två centimetrar kommer på så ska det vara rätt:S Men jag tror vi fick till det:)



Nu har mörkret fallit igen, i morgon vankas det visst mer snö men då kanske det ljusar upp lite i det gråtrista vädret som råder!?:) Ikväll blir det bara filmmys i soffan med en hink hemmakvällgodis och tända ljus i bara jamas på. Så skönt det med!




KRAM












7 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint ni får det. Grått är så fint. Undrar vad det är för grå färg ni använt i din ena dotters rum samt den grå i vardagsrummet. Och har du måttbeställda den fina spegeln? Vilket mått har du i så fall?

Trevlig lördag kväll!

Anonym sa...

Åh vad fint det blev!! Älskar också denna lampa och har min över köksbordet!! Enormt vackert sken när man tänder den. Elegant och samtidigt cool!! Design som aldrig går ur tiden.


Tack för all din inspiration!!

Kramar JessicaE

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Tack snälla: Emmas rum är målad i tonen Cornforth white från Farrow and ball fast vi har brutit den hos Nordsjö, vardagsrummet är målat med Nordsjös HOP Light Grey! Spegeln är måttbeställd tror den är ca 1m i diameter!😘

Kram

M

Polkagrisglass sa...

Hej
Vad har du för matta under soffan. Jag har Bamboo silke från carpet vista men yåtycker den ör lite ljus och din ser ut att ha så fin färg
Tack
Cilla

Anonym sa...

Toppenfint!

Anonym sa...

Vi målade också vårat vardagsrum med den ljusa grå i helgen. Blev en helt annan känsla. Nu ska jag leta mysig stor matta. Såg en fin i ROOM butiken när vi var i Stockholm. Men den var väldigt dyr så jag ska titta runt lite. Skulle jätte gärna ta emot tips på matta . Undrar om det finns mycket mattor på Lindholm i Linköping ? Jag bor i Norrköping så det är nära om du har andra tips. Letar även Lampa till min Bestå skänk som är fin ( helst inte kostar över 1000:- lappen :) ) Ha en trevlig Sö

MITT VITA HUS sa...

Cilla: Vi har en matta från Lindholms som märket heter NTK på och modellen Venedig. Jättenöjd med den, samma som du har har vi i tjejernas rum:)

Anonym: Åh vad härligt. Jag absolut tycker jag du ska besöka Lindholms, en uppsjö av mattor och de är superduktiga där:) Nästan allt kan beställas:) Lampor, ja du det finns ju massor. Kolla från Menu, Iittala, de är inte jättedyra:) Jag vet att 200m2 har några fina hemma för typ 1200-1300 och just nu i helgen får du 15% rabattmed koden Gloria:) Tips!

Kram

M