måndag 7 november 2016

MÅNDAGSPEPP













God morgon bloggisar!





Hrrm. Här började morgonen redan kl 05.20 pip av att någon (kaskad)kräks ner hela övervåningen. Huu:S Är det något jag verkligen har svårt för så är det just det. Egentligen skulle jag då nu vara på jobbet, men av förklarliga själ så är jag då hemma istället och sitter framför frukostbordet just nu med en kopp värmande te, tittar på snöflingorna som dalar ner och väntar på att vårdcentralen ska ringa upp (det är en aningen mer omständligt kände jag precis att ha "stora" barn som man inte kan vabba för längre, men som man känner rent instinktivt att man i n t e vill lämna hemma själva i en sådan här situation:S). Så så började min måndag, inte lika pepp som citatet men men sånt händer:)


Och så ses vi snart igen!




KRAM










2 kommentarer:

Fia sa...

Du vet väl att om du får ett intyg från läkare så kan du vabba även för barn över 12. Det har aldrig varit problem när jag gjort det. Samma sak om de ska till läkaren då kan du vabba även för barn över 12 om du får ett intyg från VC att de behövde vara med.

Kram Fia

Susanne sa...

Skulle precis säga det jag med. Be om intyg så kan du vabba både vid läkarbesök och när de mår riktigt dåligt och det inte känns bra att lämna. Har gjort det flera gånger och aldrig haft problem. Hur stor man än är blur man ganska liten när man mår så dåligt, och få ungar känner sig bekväma att gå till läkare själv även om de rent tekniskt skulle kunna det, och jag för min del tycker inte de ska behöva det.