lördag 12 november 2016

GOD MORGON FRÅN VÅRT SOVRUM































Här får ni ett gäng med nya pic's på sovrummet vänner. Nya färgen är äntligen på plats på väggen. Hur många år tog det egentligen?!:P Ja för vi målade ju vårt sovrum grått för länge sedan egentligen, innan alla andra började måla grått (då var det visst mest fondtapeter i sovrummet;). Men. Vi valde en neutral grå som inte alls gjorde sig i vårt sovrum, eller jo ibland. Ibland var den helt ok grå när solen lyste in, men oftare var den för kall och nästintill blå. Nu är det istället en varm grå väggfärg som passar så mycket bättre in och den matta ytan känns bara den så mycket mer ombonad (tänk att det ska skilja så mycket på vilken glans man målar i:S). Färgen nu är till grunden Farrow and Balls nyans 228 Cornforth White men jag har gjort den mörkare tillsammans med Nordsjö Linköping för att den skulle passa rummet lite bättre. (Sänggavel + kappa från Lindholms Interiör specialbeställt, matta Fabula Living/200m2, påslakanen är Mille Notti, byrå Ikea's Malm likaså gardinerna kommer från Ikea, filten är gammal från Hemtex, sängborden är Asplunds Tati.







Hej sköna lördag!







Ja rubriken säger god morgon och här är det godmorgonläge fortfarande fast det nästan är lunch (tjusningen med stora barn är att man alltid får sovmorgon när man är ledig;). Vi har precis ätit brunch och sitter fortfarande i pyjamasen här. Jag passade på att fota lite i sovrummet för att visa er nya färgen nu på morgonen och ovan ser ni hur det blev. Vi är så nöjda:)



Idag blir det en skön lördag, inget planerat mer en ett lättare ridpass på pricken. Han fick jobba lite hårt igår med markarbete och ett par språng på hinder så mao. lätt jogg idag blir bra:) Jag kör som vanligt allt stalljobb (vem behöver gym när man går till stallet varje dag, men tack PT Camilla för du påminde mig i morse med ditt mess he he;).




Önskar er alla en toppenfin dag så ses vi snart igen!




KRAM










SparaSpara

9 kommentarer:

styleanddesign sa...

very calming and beautiful!

Johanna sa...

Aah så fint det blev med den nya grå färgen!
Kan du skriva ut färgkoden på den? Svårt att veta hur mycket mörkare än Cornforth man vågar gå ;) Du förstår säkert vad jag menar.. haha. att hitta "rätt" grå är ju inte så lätt.
Måste också få fråga vad ni har för fabrikat på golvet, och vad modellen heter?

Kram till dig Mia!

Anonym sa...

Jättefint både rummet och bilderna! :)

J sa...

Om jag inte minns fel var det väl du som skrev i din blogg när Petra målade om i sitt hem med mycket grått att: "jag är mer för vitt, grått kommer aldrig komma upp på våra väggar här hemma"?? Lite komiskt nu :)

MITT VITA HUS sa...

J: Jag hade iofs grått i mitt sovrum innan den som du nämner målade grått i sitt sovrum!! Jag skrev som du säger så då om mitt vardagsrum, att jag skulle behålla det vita åmen jag skrev även nu i senaste inlägget att jag ändrat mig och målade grått (hade iofs också där grått redan 1999! Om man nu ska tilllägga något!) och jag tycker man får ändra sig om man vill!! Tycker du gör dig lite löjlig i din kommentar, bara för att skapa en diskussion!!

M

MITT VITA HUS sa...

Johanna: Golvet är från Kärcher det var mattlackat i ek men vi har slipat och vitlaserat! Ang receptet på CW färgen så har jag plussat typ 25% i en 10 liters hink😁

Kram

M

Anonym sa...

Vilka jävla kärringar som hugger dig i ryggen just nu på insta det HOP lagt ut om inspirera mera ? Om jag får säga vad jag tycker så ser dom flesta hemmen snarlika ut :)))) vafasiken gör väl det . Elaka är dom grrrrrrrr

Anonym sa...

Förstår inte varför det oavbrutet mobbas från HOPs sida på dig, tycker det är mycket trist. Jag ser inte att du kopierat ditt sovrum rakt av från HOP. Att du inspirerats av bla henne och många fler är ju självklart, HOP är inte unik på något sätt. Ser faktiskt ingen likhet med era sovrum mer än sängborden och likadan sänggavel fast annan färg och ev något annat litet men för övrigt så är de olika. Allt från gardiner, matta, lampor, sängkappa osv är olikt. Någon annan har ju med all säkerhet varit långt före HOP och vid vissa tillfällen har du köpt något som sedan hon köpt lika så det är så barnsligt och omoget och tjafsa om vem som var först, ägget eller hönan liksom... Stå på dig och fortsätt i samma anda, låt dig inte tryckas ner av mobbare!!

Emma sa...

Hej Mia!
Ser att någon redan har frågat om färgkoden men har du den så man kan få? Letar nämligen efter en fin grå till mitt vardagsrum och sovrum i lägenheten jag köpt och tyckte den här var precis lagom :)
Ha en fin dag!
Kram /Emma