tisdag 8 november 2016

FAVORITLUNCHEN JUST NU









Det här är min bästa lunch just nu! Gott surdegsbröd som skärs i en tjock skiva som sedan rostas i torr stekpanna med olivolja (grappolini är den absolut bästa just nu tycker jag) och flingsalt. Sen mosar jag en avokado grovt och brer på och strösslar över chiliflakes och lite mer flingsalt. Man kan även toppa med ärtskott om man gillar (jag älskar ärtskott:). Perfekta lunchen som även är vegetarisk (idag blir det vego-dag, tomatsoppa med i matlådan till jobbet sen. Gilar att ha minst en meatfree dag i veckan:). Har haft svårt att få till det med lunchen sedan jag började nya jobbet, tiderna vi jobbar där passade liksom inte in i mina måltider, men jag börjar vänja mig nu.





Hej i snöstormen!





Här vaknade vi till ett vitt landskap och det fortsätter. Tyvärr är det nog bara för varmt för att det ska ligga kvar men fint är det. Jag ska jobba strax och börjar med utvecklingssamtal. Spännande, första på denna arbetsplats:)


Så nu måste jag kila här men vi ses snart igen!




KRAM









2 kommentarer:

Em sa...

Hej Mia, vilket härligt lunchtips :-) Det där med att få i ihop mattider när man jobbar oregelbundet är inte det lättaste...
Ville bara lämna efter mig en liten positiv kommentar här hos dig. Är dålig på att kommentera, men jag kikar in ofta och inspireras av dig och ditt fina hem, tycker om dina fina bilder och blandningen av inlägg på din blogg. Känns extra kul att följa dig eftersom jag bor i grannstaden Nkpg och också jobbar inom vården, känns som man kommer närmre då på nått vis. Jag har hittat flera guldkorn i Lkpg tack vare dig :-) Fortsätt med det du gör! Kram!

rostfritt stål kökskran sa...

Jäklars, ser gott ut :)