fredag 4 november 2016

DAGS ATT KIKA IN TILL EMMA



























Så vänner där har ni Emmas nyfixade rum. Ja det är väldigt likt Alice men det blev såå bra och hon trivs som attans:)





Hej fina ni!






Fredag och en härlig helg väntar. Idag har jag pysslat med massor kul och snart dags att jobba en halvnatt innan jag blir helgledig:) Hoppas ni startat helgen fint?!:) Jag tror vi åker på en utflykt i morgon men annars så blir det en lugn helg och vi ska fortsätta fixa i kaoset hemma. Nu är även vardagsrum färdigmålat, men det är ju tusen saker att göra innan det blir klart att visas:) Men tills det är klart så får ni kika på Emmsans nya rum och nej det är inte alltid så där städat för den som undrar (hon är tonåring och brukar använda golvet som garderob;).


Jag tänkte jag gör en lista här med så ni vet vart allt kommer ifrån eftersom det brukar bli frågor:)



Färgen är Cornforth White från Farrow and Ball men den är blandad på Nordsjö i färgen Ambiance xtramatt och det blev så bra. Färgen är varmt grå men ändå inte för varm och alldeles perfekt. Den är lite ljusare än den hon hade innan men denna gång är ju hela rummet målat så rummet upplevs mer ombonat.

String Pocket från Lindholms.

Lakan från HM.

Eos Vitra fjäderlampa från HomeNord (i storlek M om någon undrar).

Skrivbord, byrå, säng, sängbord, skrivbordslampa, sängbordslampa och fåtölj från Ikea. Löv Ikea:)

Matta från Carpet Vista och den heter Bambu silke Handloom.

Kuddar Nina Kullberg/ByBinett.



Nu dags att hjälpa N montera upp lite skåp och spika lite lister:) Happy fredag sötisar!




KRAM










SparaSpara

6 kommentarer:

Elisabeth sa...

Tjusigt! !

Anonym sa...

Fint som bas hoppas får se det när flickorna fått sätta sin personliga stil på det med bilder på idoler, foto på kompisar och allt annat som gör det varmt och personligt.

/Mia

MITT VITA HUS sa...

Mia: Vi får se om de vill visa då😁

Kram

M

Anonym sa...

Fräscht, men ser mer ut som ett gästrum... men kanske inte klart ännu.

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Hon ska ju givetvis få boa in sig men det där är ju liksom bara klart för fotografering till bloggen som inspiration till er! Alla hennes pirosetter och mer foton och allt personligt har hon ju inte satt på plats än! Sen kommer det se ut som vilket tonårsrum som helst fast kanske lite mer cleant, hon är ju inte den person som kommer slänga upp en massa idolposters direkt, hon har bett att få lite favorit bilder uppsatta istället som ni kan se!

Kram

M

Eva sa...

Hej,superfint!
Jag är lite nyfiken på gardinen som du har för fönstret.
Skulle passa med lite sådär lagom ljusinsläpp i mitt walk-in-room :-)
vad har du valt för gardin? När jag ser det såhär så ser det ju jättebra ut att täcka hela fönstret. I mitt lilla huvud tänkte jag tantvarning men ändrade mig :-)