måndag 7 november 2016

ATT VISA ER LITE MER AV DET SOM BÖRJAR BLI KLART










Så där vänner har ni lite mer bilder på vardagsrummet som börjar bli klart. 









Det ska upp mer på väggen (läs; ångest för att göra hål i väggarna så det lär ta ett tag;), vi vill ha en matchande fåtölj + fotpall till soffan och så lite nya kuddar och där en ny lampa i hörnet:)







Men hallå hur fin är inte HOP Light Grey färgen på väggen?! Den gjorde du kalasfin Petra - bra jobbat! Blev genast så mycket mysigare och ombonat och de vita möblerna kom genast tills sin rätt:) Känns som jag är tillbaka till 1999, då N och jag flyttade till vår första köpta lägenhet och hade grått i vardagsrummet. Nu dock är ju möblerna helt annorlunda, då var det bara Ikea förutom en dyr soffa vi köpte samtidigt som lägenheten:)







Matta från Lindholms märket är NTK, soffan kommer därifrån och den är från Englesson, hästtavlan från Artilleriet, likaså lampa i taket som kommer från LeBroom. Snö vitrinskåp från Asplunds och fåtöljen är från Sika.






Hej igen fina!






Jag sitter här nu tyst som en mys och knaprar på tangenterna medans Emma sover en stund. Det verkar dock inte bli så mycket mer nu (det finns inget kvar:S), så jag håller tummarna nu att det håller sig så här. Utanför faller fortfarande snöflingorna och det är faktiskt lite mysigt:)


Om några timmar kommer resten av familjen hem och det blir lugnt ikväll (egentligen skulle jag träffa mina bästa kollegor på en aw men jag vill inte riskera smitta ner någon:S). I kväll planerar jag att N ska måla klart sovrummet med och det blir såå bra där med. Hela hemmet kommer kännas så fint efter denna lilla renovering:) Tänk vad lite färg kan göra (fast många skulle väl påstå att det fortfarande är ganska färglöst men se det tycker inte jag:)!





KRAM









SparaSpara

20 kommentarer:

Anonym sa...

Fint. Var kommer tavlan från på vitrinskåpet?

Anonym sa...

Hej, fint😊 Undrar vad din lilla mulberry väska kostar? Hälsning chattis

Anonym sa...

Jättefint!

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Köpt i Mood Gallerian på Yellow Corner.

Chattis: Den kostade runt 8000kr tror jag.

Kram

M


Fia sa...

Skönt att det är bättre med den hemska sjukan. Och såå fint det blev!
Din golvlampa vet jag ju är från IKEA men hittar den inte, vad heter den?

Kram Fia

Anonym sa...

Det blev grått hos dig oxå.... Det var inte länge sen du skrev inga gråa väggar hos dig inte. Man vet snart inte vilken blogg man är in på då alla gör och handlar precis som HOP. Lite tråkigt faktiskt.

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Nej jag är inte först att måla grått direkt, det har spridit sig som en löpeld i magasin, bloggar och instagram! HOP var inte direkt först heller men hon har superfin smak och jag gillar hennes stil! Tycker hon gjorde ett fint jobb ihop med Nordsjö och när den färgen jag kikade på blev för beige, testade jag hennes kulör! Och nej jag skrev att jag inte skulle måla grått men nu gick jag feeling och ändrade mig för att få in värmen! Det är bara färg, går lätt att måla om om man ångrar sig! Tycker du ska sluta läsa om du stör dig!

M

MITT VITA HUS sa...

Fia: Åh minns inte vad den heter, kan kolla nästa gång jag åker dit😘

Kram

M

Houseofmary sa...

Jättesnyggt!

Anonym sa...

Hej, det är väl klart att man inspireras utav andra, det gör alla i bloggvärlden och alla utanför också. Du, anonym, har det aldrig hänt dig att du ändrar dig med saker o ting? Det är väl bara bra o kul att man kan ändra sig? Jag tycker iallafall att det blev jättefint!! Kramar Chattis

Polkagrisglass sa...

Tycker också det är fint! Har målat samma kulör här hemma och inspireras som alla andra av olika bloggar och trender! Tycker du valt fina lampor! Tycker det är fina klassiker och är glad att du inte valde mäklarlampan kvist som hänger på varenda stylad våning! :)
Supermysigt!

Anonym sa...

Älskar din fina smak och jättemysiga blogg. Trist med anonyma tråkiga kommentarer.
Kram från Skåne

Fia (Mittdittovitt ) sa...

En sak ang det här med HOP har hon och Nordsjö inte gjort färgerna för att vi andra ska kunna måla likadant?! Så är det med det mesta en bloggare visar och tipsar om, det är ju tänkt som inspiration till andra. Jag har klippt dina idéer Mia rakt av ibland ;-) Det är ju för att jag inspireras av dig och tycker det du gör är så fint <3

Stor kram Fia

Anonym sa...

Det är klart man inspireras av andra, men det är ju bra med lite egen stil också. Här känns det lite väl ängsligt. Våga sätt upp lite på väggarna och blommor och pynt. Det är väldigt förutsägbart hos dig.

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Skulle aldrig i hela mitt liv åka hem till dig och klaga på att du har för mycket växter eller saker jag ej gillar på väggarna. Du har det hemma som du har det, och jag har det hemma som jag vill ha det. Du får gärna titta på bilderna och inspireras (vilket jag tror du gör eftersom du ständigt kikar in här och tack för det det tjänar jag pengar på). Jag tycker du är väldigt förutsägbar i din kommentar.


M


Lina sa...

Så fint med ljusgrått! So what om det inte är unikt, ska man välja en crazykulör bara för att vara ensam om det? Väggfärg blir ändå inte exakt samma överallt beroende på ljusförhållanden och möblemang. Jag målade sovrummet i HoP grey i somras och det blev så bra, älskade framförallt själva färgformulan ambiance! Jag har ett tips till dig som kanske lättar på ångesten att göra nya hål i väggarna. Häll över restfärg i en liten syltburk som du förvarar i typ städskåpet med locket ner. Enkelt att bara snabbspackla små hål och dutta på lite färg. Känns som ett mindre projekt än att plocka fram en hel färgburk från förrådet, har man inte väldigt mkt färg kvar så torkar den ju lätt i en stor burk också.

Anonym sa...

Jag blir irriterad på detta klagande, tänk alla som härmar rakt av från både hofp o mia o alla andra bloggare men som inte har en blogg då är det ingen som "vet" att det är så ... jag kanske är trög men jag får inte hop det . Håller med fia inspiration är väl bra

styleanddesign sa...

There is already enough hate in our world at the moment why must the human race be so cruel towards each other? Women should lift each other up and be supportive.

Anonym sa...

Fint Mia! Testa gärna att dra ut soffan från väggen, minst 3 dm. Det gör att rummet ser 'luftigare' ut. Återkom gärna med vad du tycker/tyckte om förslaget :) Bara ett tips i all välmening. Ha en fin kväll! Kram

Anonym sa...

Tack för all inspiration Mia! Sååå fint och stilrent hos dig och du inspirerar med både mat, hästar och inredning. Fortsätt precis som du gör! Alla inredningsintresserade hittar väl idéer lite varstans och sätter hop det efter eget tycke och smak!?

Kramar Hanne