måndag 3 oktober 2016

NU BÖRJAR DET ROLIGA









Äntligen är det färdigmålat i Alice rum. Vilken tid det tar med målning, plocka bort alla lister, maska, täcka, slipa, spackla och måla - först tak sen väggar. Dessa torktider gör mig smått frustrerad he he;) Men nu är det klart hurra och någon längtar efter att flytta tillbaka in tror jag;) Väggfärg från Nordsjö och den heter "Vakna" och är såå fin. Lite rosa, fast ändå lite grå, mjuk och behaglig!








Men först det roliga piffandet. Vi har köpt ny fåtölj och en riktigt skön sådan. Ny taklampa och så ska jag ge mig iväg och fixa skrivbord. Jag har kikat på två och velar emellan, det ena är ju vitt och för mig är ju vitt vitt liksom;) Det andra har tokskön form och jag gillar det men tvekar på träslaget. Hjälp mig snälla, ni är ju bäst på råd:) 





Hej nya veckan!




Hoppas ni mår fint!


Jobbat och jobbat i helgen och stupat i säng där emellan. Vi skulle firat N som fyllde i lördags egentligen men jag var så sjukt trött så jag slocknade. Vi får ta det där restaurangbesöket i helgen som kommer tror jag. Denna vecka är lite lugnare på jobbfronten:)

Idag strålar solen fint men det är kyligt i luften och jag gillar't:) Höstigt och mysigt och jag är inne i värsta pyssel-fix-perioden. Vill bara hålla på här hemma och greja just nu känner jag!


Önskar er en skön start på denna oktobervecka!




KRAM










10 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej hej!
Åå såååå fiiint... vilken färg!!
Galet fin.

Jag tycker båda skrivborden var fina....
Vilket vill Alice själv ha??
;o)

Ha en fin dag!
kraaam Katarina

Victoria sa...

Skulle själv välja det vita! Vilket vill dottern ha? Ha en fin dag! ❤️

Anonym sa...

Jag har det vita och är väldigt nöjd med det, men om jag idag skulle välja ett nytt hade jag nog tusan satsat på det i ljust trä. Det blir lite mer ombonat och dessutom väldigt snyggt till vitt, grått, rosa ... Det vita är lite mer "sterilt" både i sin stil och med det högblanka. Svårt det där...
Rummet ser för övrigt ut att blir kanon, som vanligt hos dig;)
Helén

Anonym sa...

Hej!
Vilken underbar väggfärg, börjar genast fundera på vilka väggar här hemma som behöver lite ny färg:)
Tycker skrivbordet i trä är finast i modellen men jag hade målat det i en annan färg som harmoniserar med väggen och de grå detaljerna.


Ha det bra och tack för härlig inspiration!

L

Linda sa...

Så fint! Ska bli roligt att se när allt är klart sen. Jag hade nog satsat på det vita, känns alltid som ett säkert kort.

Tack för en bra och inspirerande blogg!
Linda

Anonym sa...

Det i trä blir varmare och mysigare på en tjejs rum:)

Anonym sa...

Åh vilken snygg färg på väggarna! Kombon med den grå fåtöljen och finaste fluffiga lampan blir toksnyggt! 😍
Jag hade för min egen del valt det ena 😉 (Vita)

Spännande 👏🏼 Ser fram emot fler bilder snart! 😘

Anna sa...

Så fint! Gillar färgen skarpt! Du tar så fina bilder! Fotar du Raw eller Jpeg? Redigerar du? I vilken program?

Väntar med spänning på fler bilder! Kram

Anonym sa...

Jag hade låtit dottern välja! /Anna

Marlene sa...

Hade tagit det träfärgade o målat det grått med en fin stol till. Lycka till. Kram💕