söndag 9 oktober 2016

MYSIGASTE SÖNDAGEN

















Fina fina Carisma och så jag!






Hej sköna söndag!






Hoppas ni mår fint vänner, men fy vad ruggigt det är burr:S


Vi - jag och Emma lyckades iaf mellan skurarna ta en tur ut i skogen på hästryggen tillsammans. Det gäller att passa på för i morgon börjar älgjakten:S Jag hade ju tappat suget lite där för att själv rida när Aurora gick bort. Glädjen var liksom inte samma. Hon och jag hade ju precis börjat lära känna varandra och det finns liksom ingen i vårt satt som jag fastnat för som jag hade för henne. Jag vet att ni har frågat här vem jag rider nu och svaret blir att jag inte ridit fram tills idag igen. Men vi har ju turen att ha många hästvänner runt omkring oss och ett ställe vi älskar att vara är i Reva här utanför stan hos E och hennes familj och de fina hästarna där. Emma har ju en liten hoppglad dam att låna och jag har ärat att få låna detta magnifika dressyrsto som nu är pensionär men gillar att få komma ut ibland ändå till min stora lycka. Jag har dock inte ridit henne många gånger än men jag är som sagt lika glad varje gång jag får:) Jag har ju varit en fegis sen jag började rida igen (till skillnad från hur jag var som ung när jag red he he), Emma tycker vi tant-rider och vill gärna att det ska gå fortare tack men nej tack säger jag då;) Idag kändes det som allt bara gick så bra, jag hittade det där läget när vi förstod varandra helt (ibland går det så där med det nämligen... Jag är liiite ringrostig och hon extremt känslig och undrar ibland nog vad gör du där uppe he he;). Vi kunde jobba i alla gångarter ute i fin form och sen bara skritta i skogen och ha det mysigt. Lycklig ända in i själen nu:)




Nu en varm dusch sen blir det att ställa sig vid spisen och laga Spagetti Bolognese här som ska serveras med massa färskriven parmesan mums!





KRAM











13 kommentarer:

Anonym sa...

Men jösses vad stor du är fortfarande... trodde du gått ner 40kg eller nåt men läste nog fel.. blev bara så häpen... vacker häst. Skön årstid att rida nu. Stubbåkrar är härligt.
God kväll! //Melinda

MITT VITA HUS sa...

Melinda: Tack för den rara du... Jo jag har gått ner 40 kg, tyvärr har jag gått upp 7 över sommaren och sen jag började mitt nya jobb! Jag har kämpat med vikten hela mitt liv, kommentarer som dina är helt onödiga! Har man inget snällt att säga kan man låta bli!

M

Anonym sa...

Vad får du ut av att skriva en så elak kommentar Melinda? Berätta gärna, för det är helt oförståeligt Anne

Camilla sa...

Men usch vilken hemsk kommentar:((. Tycker du är grym som gjort den resa du gjort o det ska du va stolt över :). O som du säger har man inget snällt o säga kan man låta bli!
Stor kram till dig:)
Camilla

blandare köksblandare sa...

Fin häst :)

Lena sa...

STOPP! som vi säger till barnen.Det där är inte okej. Varför....???Jag fattar bara inte.....kan vi inte bara stötta varandra istället?
DU ska vara väldigt stolt över vad du gjort för din hälsa. Och vikten är något man kämpar med hela livet, som du säger.
Hoppas verkligen inte att du tar åt dig av denna mycket onödiga kommentar.
Tycker det är så kul när vi får se dig på bild.
TACK för all inspo du ger och all tid du lägger ner på din fina blogg.
Kram Lena, förskollärare
Tänker att jag måste fortsätta lära barnen hur man är en bra kompis :=)

Anna sa...

Än är inte den sista idioten född.
Fy vilken vidrig människa som skriver så till någon - skäms på dig!
/ Anna

Joanna sa...

Och jag reflekterande inte alls över hur din kropp ser ut ( fokuserar iof sällan på det hos människor) jag läste texten och såg lyckan i dina ögon, jag tyckte det var vackert. Försök att inte bry dig om anonyma troll.

Anonym sa...

Vackra fina inspirerande du, du har ju gjort en fantastisk resa, hoppas hoppas du kan bortse från gräsliga kommentarer. Du strålar på bilden, ps älskar att läsa hos dej, här och på insta. Varma kramar Marita

Anonym sa...

Alltså Melinda - vad är det för fel???
Härligt Mia att du kommer ut på hästryggen igen ! /E

Nazima sa...

Usch, vilken elak kommentar, Melinda, mår dåligt å Mias vägnar för hur vissa som du uttrycker er.....:-(

Jättefina bilder på dig och Carisma, känner så väl igen det där med att vara lite fegare på hästryggen som vuxen...
Sedan jag började rida igen för 2 årsen (efter ett 16 år långt uppehåll då jag inte satte foten i ett stall än mindre gosade med mjuk mule), har jag varit jättefeg när det gäller hoppningen, det först nu innan sommaren det släppte oh jag kan tycka det är lite kul att hoppa lite.

Stor kram till dig!

Anonym sa...

Ja vissa människor kan konsten o såra! Tokgillar din blogg Mia, o du är fin som du är! Kul o se dig helt på bild🍃🍂👍🏇 / Marie

MITT VITA HUS sa...

Tack alla rara för pepp < 3

M