måndag 31 oktober 2016

DEN TIDEN I LIVET



















Just nu i mitt liv kretsar ju det mesta egentligen om mina flickors intressen - hästarna. Ja det har ni ju förstått redan tidigare och ja det är mitt intresse med:) Men jag slits lite mellan vad jag vill göra och vad jag egentligen borde göra. Den här tiden i livet kommer ju liksom inte komma igen med tjejerna där de är nu i ålder och jag kan inte tänka mig tomrummet när de inte längre vill hänga med sin mamma utan vill pröva sin vingar. Det är väl kanske bäst att passa på att ta vara på tiden... Men hur gör man när man vill göra annat också?! Dygnet har ju liksom inte fler timmar. Som sagt jag slits verkligen mellan saker och ting just nu. Jag vet inte heller om det är den mörkare årstiden som påverkar mig åt fel håll, stressen hela tiden gör sig såå påmind i min kropp. Som till exempel jag älskar verkligen mitt nya jobb. Men. Det är för många timmar där just nu för att jag ska känna mig i fas.


Hur som, vi hade iaf några vackra ljusa timmar i stallet i helgen, jag och Em's och pricken. Det var skönt att se lite solljus efter två långa mörka veckor. Vi red på fältet, jag provade mitt nya objektiv och det blev några nya fina bilder.


Nu måndag morgon, jag ska jobba, tjejerna har höstlov, vi ska måla vardagsrummet och livet i vårt hem är i allmänt kaos. Lite så som en måndag ska vara, lite rörig men med hopp, lite så att man känner vart tog helgens timmar vägen och varför hann jag inte mer på min lediga tid. Lite väl mycket gnäll att starta med, men också som sagt en helt ny vecka att se fram emot:) Önskar er alla en fin start på den!




KRAM









4 kommentarer:

Anonym sa...


Hej Mia!
Oj vad jag känner igen det du skriver! Jag är äldre än du och har en dotter som är äldre än dina. Jag har också spenderat mycket tid med henne och det värmer i mammahjärtat att hon nu som äldre gärna umgås med mig( och sin pappa). Barnens uppväxt kommer inte i repris och de åren går ändå väldigt snabbt tycker jag. Det är klart att vi mammor behöver tid för oss själva, återhämtning särskilt viktigt om vi arbetar i vård eller som jag förskola. Det är svårt, mycket man vill- men inte alltid orkar/hinner. Jag finner mycket kraft i att vara i min trädgård eller promenera i skogen. Sköt om dig och hoppas att du får en fin dag. Hälsningar Susanne.

Karin - vackertnaturligt sa...

Hej! Stor igenkänning här. Jag har precis haft tio underbara år tillsammans med min dotter och hästarna. Nu är hon vuxen och studerar på annan ort. Åh, vad jag saknar tiden vi hade tillsammans, hur vi jobbade ihop och var varandras vapendragare tillsammans med hästarna. Det har gjort att vi har vuxit ihop och fått en väldigt fin och nära relation. Ja, det tog mycket tid och bitvis var jag ganska stressad med jobbet och allt. Om möjligheten finns går det kanske att jobba deltid? Vi arbetar ändå väldigt mycket i Sverige och yrkeslivet är långt, tiden med barnen kommer inte igen har jag märkt. Stor kram från en som är lite avundsjuk ;-) Karin

Marliina sa...

Vilka härliga bilder! Du är inte ensam som under höstens allt kortare dagar slits mellan jobb, fritid och husrenoveringar, känner igen mig så.
Du har en jättefin blogg, här ska jag absolut kika in oftare!
Hoppas du får en fin vecka!

Anonym sa...

Hej! trodde jag hade skrivt en kommentar men den måste försvunnit eller censurerats. Var sak har sin tid sade alltid mannen till mig när jag klagade , nu är killarna utflugna och jag gör vad jag vill så njut du o passa på att hänga med dem, din tur kommer :)//E