onsdag 5 oktober 2016

DAGS ATT GE SIG UT I HÖSTLÖVEN











Emma och gulle Hot Spot i en allé med höstlöv. Hur underbart är det inte när träden skiftar färg - ta var på denna korta tid och gå ut så mycket du kan och njut av färgerna och vårt vackra landskap:)




Hej fina!




Jag är helt slut, mör och kaputt (känns som en standar fras sen jag började på akuten och misstro mig inte, det är svinkul, mest hela tiden men man måste vara ganska så rustad för det mesta vilket liksom tar lite på psyket ibland. Idag på föreläsning fick vi reda på att vi vårdpersonal förbrukar det traumatiska en normal person ser på en hel livstid på 3 månade. Ja ni hörde rätt - tre korta månader:S). Idag skulle jag helst vilja ligga och käka BJ i soffan under en filt, men nej det ska jag inte. Det är dags för en tur ute i den vackra (men iskalla) hösten. Hur snabbt skiftade det inte??:S Här om kvällen var det 3! plusgrader och jag trodde trots dunväst att jag skulle förfrysa någon del helt klart (det gjorde jag dock inte;). Jag var inte beredd på att denna kyla skulle komma så snabbt liksom. Hur som, ute i naturen och med hästarna laddar jag om. Min fristad i livet - min återhämtning. Långt ifrån livet på en akutmottagning!



Hoppas ni har en fin vecka förresten < 3




KRAM











2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så nyfiken! Vem rider du/kommer börja rida nu efter fina aurora? Beklagar sorgen. Kram på dig!

Johanna E sa...

Så imponerad av alla er som jobbar inom vården! Heja er!