lördag 8 oktober 2016

ALICE NYA RUM









































Välkomna in till vår Alice nya rum. Det har blivit så mysigt efter det blev målat, nästan så jag känner att jag skulle vilja bo där. Själv tycker hon det blev kalas och kallar det sitt tonårsrum. Lilla loppan har ju inte hunnit boa in sig riktigt än och vi ska sätta upp en tavla vid sängen och så pratar vi om en stringhylla i pocketmodellen ovanför fåtöljen. Men det blev så bra iaf, den här början:)






Tjingeling vänner!







Hoppas ni mår fint och har en härlig lördag!


Här har vi tjejer varit i stallet hela dagen och nu är det dags för en varm dusch. Fryser så. Dags att åka och köpa en ny vinterjacka till stallet tror jag minsann. Måste få det gjort i veckan:S På hemvägen fick det bli donen och jag käkade Jureskogs burgare (mumma vad god den är). Hemma här idag har N plockat undan alla våra utemöbler och gjort i ordning. Måste komma ihåg bara nu att köpa lökar och gräva ner så jag inte glömmer som förra året:S Får bli i veckan den med:)


Idag ovan visar jag bilder från Alice nyfixade rum. Hoppas ni gillar lika mycket som hon:) Här kommer en lista på vart sakerna är ifrån (brukar ju få massa frågor så detta är för att underlätta för er;). Mycket har vi ju samma som innan, men lite nytt är det med:)



Väggfärg från Nordsjö Ambiance xtramatt i kulören "Vakna" 

Skrivbord, skrivbordslampa, byrå, sängbord, sängbordslampa, säng och fåtölj från Ikea

Sängkappa Mille Notti och lakan från HM

Taklampa från HomeNord

Matta Bambu silke Loom (mått 140 x 200) från Carpet Vista

Tavlorna gamla (butiken är nedlagd)

Krokar Muuto Dots från 200m2

Pryndadskuddar Nina Kullberg från ByBinett




Fortsatt fin lördag till finisar, nu ska jag ta ett varmt bad och sen blir det myslördagskväll med massa gott och en skön film senare i soffan!




KRAM












13 kommentarer:

Anonym sa...

Så snyggt! Förstår att hon är nöjd, älskar kombon rosa och grått🌸

Anonym sa...

Mer stallbilder och inlägg!!! Det verkar så mysigt erat stall. Kram :)

Anonym sa...

What a beautiful room. Especially love the wall colour and the little detail with the Micheal Kors boxes. Cleaver idea!

lindaleeboman123 sa...

Hejsan jag undrar över mattan heter kulören något och vad är det för storleken? Jättefint rum🎀

Anonym sa...

Superfint tonårsrum 😍✨👌🏼👌🏼 Så härligt att göra om! Åh v ad jag blev sugen på att måla om min dotters rum nu... ☺️

Anonym sa...

Så fint!
//Ingela

Anonym sa...

Verkligen jättefint!/E

Sallys hus sa...

Det blev verkligen superfint!
Förstår att hon är nöjd...å mamman med..;)
Kram Katarina

Nazima sa...

Görfint!!! som vi säger här på västkusten! Ska nog vänta med att visa inlägget med bilderna för min dotter för då vill hon nog göra om sitt rum på stört och vi kommer nog vänta 2-3 år med det.

Kramar!

♥ Fyra årstider sa...

Så himla mysigt , förstår hon trivs. Kram Lotta

Marie Å sa...

Åhh, så fint!! Älskar verkligen färgerna rummet går i. Blev helt jättebra med skrivbordet. Är lite nyfiken på förvaringslösningar? Du verkar vara GRYM på ordning (önskar jag var detsamma)... Rymmer månne byrån både kläder och saker eller har ni annan lösning för småsaker?

Marie Å sa...

Åh, älskar färgerna. Du är en av mina favoriter, stilrent konsekvent och ordningsamt, och elegant!! Meeen, nyfiken på hur ni löser förvaring i barnrummet (eller kanske det inte blir lika mkt när barnen blir äldre?!)... Har hon kläder i byrån eller har ni någon garderob till det och prylar k den? Kram!

lindaleeboman123 sa...

Hej jag är så sugen på att måla vakna i min dotters rum då dom ser ut att ha likadana rum;) jag undrar över den vita snedvöggen är det kritvit färg eller den är bruten något mvh linda