onsdag 28 september 2016

TODELOO ONSDAG









Ett vardagsrum som badar i ljus - snart kommer den mörka tiden.






Sa jag att jag fyndade orkidéer på Ikea för typ ingenting och fyllde mitt hem. Japp det gjorde jag, men värt att nämna igen. Satte ihop två och två i krukorna och så blev det så där maffigt och elegant:)





Tjingeling!






Segstartad sjuksköterska/bloggerska här efter nattjobb, men idag är en ny dag. Jag ska vara ledig idag och det blir skönt. Idag ska vi måla första varvet färg i Alice rum hurra äntligen. Tagit lite tid att fräscha upp tak med ett par strykningar (jag har noll tålamod när det gäller målning, vill gärna bli klar direkt utan torktider;). Hon längtar efter ett lite mer stortjejesrum och jag är glad över att projektet äntligen är igång. Nya lampor, nya lakan och ny fåtölj är inhandlad, sen blir det inte så mycket mer nytt, mest att vi fräschar till och tar bort allt gulligt. Ska även åka och köpa ett nytt skrivbord till henne, det behövs verkligen, hon har ett gammalt antikt som vi målat men det är problem med att det är så litet så det går inte att sitta vid ordentligt nu när hon nästan är som en vuxen i kroppen. Ni ska såklart få se när det hela är klart:) Sen ska vi ta tag i Emmas rum efter det och där blir det lite samma, måla och fräscha till och några nya saker och om jag har tur börjar vi på nedervåningen sen;) Jag får vara väldigt snäll så min målare orkar hi hi;) Här nere ska det fräschas till mest, sovrummet ska få en ny gråton som inte är ljusblå, kanske kan jag få till en ljusgrå färg på väggen i vardagsrummet, måste bara bestämma om jag verkligen vill men det vita känns så platt just nu, även om jag älskar vitt:S 



Önskar er en skön onsdag nu vänner!




KRAM










7 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte fint! Undrar var du köpt dina fina grå gardiner?

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Gardinerna kommer från Ikea, minns dock ej namnet😘

Kram

M

Anonym sa...

Var kommer lampan i taket ifrån?

MITT VITA HUS sa...

Anonym: lampan kommer från Le Broom och finns hos Tex Artilleriet och Länna möbler😘

Kram

M

Nazima sa...

Så kul med en makeover hemma! Tjejernas rum kommer garanterat bli så fina! Hoppas vi får se resultatet sedan. Min Alida ( som är 10 sedan igår!) har en rosa tapet från PIP studio, men tröttnat på den, men hon får ha den i nåt år till, tänker jag, hon vill hellre ha en svartvit tapet, hon vill ochså bort från det där lite gulligulliga:)

Kramar

Victoria sa...

Åh vart kommer er matta ifrån? Så himla fin! 😍

MITT VITA HUS sa...

Victoria: Från NTK köpt hos Lindholms😘

Kram

M