onsdag 7 september 2016

SÅ GOTT MED SUSHI BOWL











Så gott & fräscht så det inte är klokt och gillar du Sushi kommer du älska en Sushi bowl (även kallad Poké Bowl och som egentligen är ursprungligen Hawaiiansk( som  är den nya supertrenden i matväg. Jag tokälskar ju sushi och har gjort dagens bowl så som jag gillar min Sushi:)






Man kan såklart fylla sin bowl med vad man vill men grunden är rå fisk och ljummet ris typ! Jag har Sushiris och lax som grund, toppat med de där edamebönorna som jag är tokig i, gurka, len avokado, lite sesamfrön och så wasabi som jag serverade med lite soya. Det är smarrigt att toppa med chili- eller wasabimayo, men jag hoppad det av den lite lättare anledningen;)






Tjingeling pinglor!







Hur mår ni?!




Jag mår bra men jag har lite sorg i hjärtat. Är fortfarande ledsen eftersom allas vår Aurora (ni vet det stora brunögda vackra stoet i vårt stall som jag brukar rida. Hon var ju inte min på något sätt egentligen men vi har ju ett ganska så litet stall och man har ju sin favorit att rida) gick hastigt bort i förrgår. Så himla himla tråkigt:( Finaste C tröstade mig dock med sin mjuka mule, så idag ska hon få bli väldigt bortskämd med en tvätt, nya skor på tassarna och massa morötter eftersom hon nu kommit hem från sommarbetet. Hon är ju mest Emmas älskling, men jag känner så för den hästen, jag knappt beskriva hur mycket jag tycker om henne. På ett annat sätt än Aurora, hon är mer även om jag inte rider henne < 3



Nu är det alltså dags att bara boka av det sista från dagens to to lista (blir lätt sådana på lediga dagar, går på på fredag igen och kommer jobba sju! dagar i sträck så jag måste få lite gjort:S), sen ska jag hoppa i stallkläderna och så ska vi få vår beskärda del mulemys. Idag blir det två stall. Emma ska på hoppträning i ett och så ska vi hjälpa till i vårt. Mycket hästar nu, men vi har tre ställen att vara på som vi älskar, så det blir typ alla dagar i veckan, när jag inte jobbar kväll:)



Och ni svaren på frågestunden kommer snaaart - gud vilka roliga frågor att svara på, ser fram emot det:)





KRAM











3 kommentarer:

Karin - vackertnaturligt sa...

Ha ha, det det med tre stall låter som jag hade det för några år sedan. Akta dig ;-) Sedan blev vi ägare till en häst, och som mest var det fyra egna hästar, BE- körkort för mig, åkte på tävlingar kors och tvärs genom Sverige, jag examinerades som sportdomare, någon egen gård hittade vi aldrig men en underbar gård att hyra där vi forfarande bor. Nu pluggar dottern utomlands och jag har bara en häst kvar. Kan sakna den där underbara tiden vi hade tillsammans med hästarna! Njut av din tid med barn och hästar! Kram från Karin

blandare sa...

Oj vad gott!

MITT VITA HUS sa...

Karin: He he, känner att mitt liv kommer nog vara precis som ditt var nu ett tag;) Phu, på gott och ont:)

Kram


M