tisdag 27 september 2016

INSPIRATION - HÖSTKAPPAN




















Fick en önskan om att tipsa om höstkappa. Åh jag älskar när ni har önskeinlägg:) Nu var det ju världens sammanträffande också då jag precis satt och letade och klutade på om jag skulle köpa mig en ny denna höst.


Här kommer mina drömmar rakt av just nu. Ni har sett en av dom tidigare här på min önskelista och den står kvar överst. En drömkappa som jag gärna hänger in i min garderob och ni vet ju vid det här laget att jag gillar att satsa på kvalitétsplagg som man kan ha år efter år:) För mig ska en kappa vara mörk, det gillar jag bäst. Tror inte jag äger någon annan färg på jackor även om min mamma envisades med att jag skulle köpa mig en beige sist då hon tyckte jag passade så i det med mitt mörka hår, men smaken är som baken eller hur och man ska köpa det man vet man trivs i:)




1. Min dröm dröm kappa kommer från Busnel. Dubbelknäppt med krage - en klassiker. Åhh vad jag gillar. Finns här.


2. Den här tycker jag kanske inte är en vardagskappa, men denna Busnel är så fin till festklänningen. Finns här.


3. Gillar man med skärp i midjan är ju denna väldigt fin. Finns här.


4. Blev lite kär i denna mörkblå när jag letade. Perfekt snitt i min smak. Finns här.



Hoppas ni hittar något fint, finns ju en hel massa olika varianter mer än de jag visade här, både ljusa och mörka:)




KRAM








1 kommentar:

Nazima sa...

Helt galet fina kappor! Investerade en på NK i butiken New house som jag är galet nöjd medoch som jag hoppas kunna ha många år framöver då den kostade en slant.
Kram