söndag 4 september 2016

DAGS FÖR FRÅGESTUND!












Under dom dryga 8! år jag bloggat har jag aldrig haft en frågestund på bloggen. Nästan alla bloggar jag läser har det lite då och då men jag har som sagt aldrig haft det och innan sommaren fick jag en kommentar om önskeinlägg här på bloggen och då kom det upp - att någon önskade sig en frågestund. Så jag tänkte, då är det kanske dags:) Vad vill ni veta?!? Jag får ju drösvis med frågor varje dag, på instagram, på mailen och här på bloggen så är det något jag missat svara på (jag hinner ju knappt ibland med den där inkorgen, läser alltid, mest ibland när man också är på språng och tänker jag svarar strax och sen fylls det bara på och då glider vissa saker ner eller så hittar jag saker i skräpposten ibland som är flera månader gammalt:S) eller något ni är nyfikna på så shoot. Nu har du chansen:)





KRAM









13 kommentarer:

Anonym sa...

Har ju följt din fina blogg lääänge! Uppskattar att du är så jordnära och verkligen delar med dig av det mesta. Jag undrar över hur du gör om du får riktigt godissug eller som jag kan få, riktigt sug att bara frossa i allt. Godis, kakor mm mm. Har du något tips som motverkar?? Blir så trött på mig själv ibland.. Blir fruktansvärt sockerbakis men frossar ändå, suck..

Ha en fin kväll!!

Kramar Hanna

Anonym sa...

1: Hur går det med väggfärgen i sovrummet?

2: Vilka är dina bästa skor?

3: Om du inte jobbade som sjuksköterska vad skulle du ist vilja jobba som?

4: Vilka är dina topp tre bästa köp i hemmet?

5: Vad står högst upp på din önskelista? Bortsett från att alla är friska och glada :-)

6: Vilka bloggar besökar du varje dag?

7: Kan du inte berätta om hur du mådde inombords när du vägde som mest? Tex hur då åt, varför du åt p är det sättet etc?

Anonym sa...

Åå så kul!! :)

1. Dina 5 allra bästa inredningsprylar? Möbel / detalj!

2. Du har så fint hemma, jag undrar i snitt hur mycket pengar du lägger på inredning eller på att göra det fint hemma i månaden. Jag förösker sakta men säkert bocka av min drömlista, men ibland känns det som om pengarna inte räcker till. En bukett kan ju också vara fin förstås.

3. Om / när du tröttnar på en inredningsdetalj, låt oss säga en ljusstake.. Vad gör du med den då? Säljer du nånsin eller ställer du undan? Jag kan ibland tröttna på något riktigt fort, men det känns ju inte heller kul att sälja bort den för en struntsumma så ibland hamnar saken i något skåp... Oops ;)

4. Vad lägger din man pengar på när du köper inredning? Har han något särskilt intresse. Typ motorsport, wiskeysamling eller sånt? :)

5. Har du haft några andra jobb förut som inte varit i vårdbranschen?

6. Hur mycket för dina barn se på tv / använda dator eller iPad? Har de veckopeng? Och vad tycker de om att vara med på bloggen? Känner de aldrig att "nu räcker det mamma" :D Har själv barn, men de är fortfarande ganska små så intressant att höra om äldre barn. De är fina, dina flickor!

7. Hur många unika läsare här du i snitt på en vecka? Jag tycker din blogg har växt mycket det senaste! Kul! :)

8.vad jobbar din man med? Han verkar sp trevlig! Kanske något kontor? Han känns som sen typen. Kanske med försäkringar eller någon typ av försäljning gissar jag :)

9. Skänker du pengar till välgörenhet?

10. Om du fick bygga ert hus en gång till. Vad hade du isåfall gjort annorlunda / ändrat på? Alltså kanske inte en väggfärg utan mer golv / badrum eller sånt större :)

Kram till dig!

Anonym sa...

Vilken champagne gillar du bäst?

Anonym sa...

Kul!

1. Hur tycker du Malene Birger väskorna håller över tiden? Tänker framförallt på det ljusa fodret.

2. Hur är Soft Goat tröjona i sina storlekar tror du att de funkar även om man är lite större över armar och byst.

3.Vad är er vardagsrätt som alltid återkommer år efter år.

4. Hur funkar det med golvet i badrummet på övervåningen, hur sköter du det?

Mi sa...

Vad kul med frågestund!!!

Var jobbar du nu som sjuksköterska?

Vad jobbar din man med?

Vilken årstid tycker du mest om?

Har du och dina döttrar alltid haft hästintresse?

Är du fortfarande med i viktväktarna?

Tycket du det är svårt att hålla din vikt nu?

Vilka är dina favoritmärken inom kläder, inredning, porslin, smycken mm?

Önskar ett EFIT-inlägg....hade varit kul :)

Tack för en inspirerande blogg!

Kram Mi

Anonym sa...

Vilka är dina topp-fem-bloggar som du allra helst läser och inspireras av? /Anne

Amanda sa...

Hej!

Hur går det med din viktresa? Har det varit svårt under semestern? Hur mycket har du gått ner och hur mycket har du kvar? Kan man få se en före bild och en bild från idag? Hur går det för din man? Funderar du på att börjar eller äter du redan vegetarisk mat med tanke på att det både är bra för hälsa och miljön?

Du har så tjockt och fint hår, hur sköter du det?

Skulle vara kul att se vad du äter under en dag, kanske skulle du kunna göra en "vad-jag-äter-på-en-dag"? Tips på matlådor som är nyttiga och håller sig fräscha?

//Amanda


Anna sa...

Bästa restaurangerna i Linköping (för det är väl där du bor?) 😬

Vart är du uppvuxen för någonstans?

Tre bästa bloggarna?

Har du några syskon?
Om du fick ta med dig tre personer till en öde ö (inte någon i familjen), vilka skulle du ta med dig och varför?

Bästa badet i närheten där du bor?

Anser du att du har bra självkänsla/självförtroende?

Vad gör du allra helst en ledig fredagskväll?

Vad tycker du är viktigast i ett förhållande?

Vad tycker du är viktigast i föräldrarrollen?

Godaste maträtter (elr. en av dem?)

Favoritparfymen?

Roligt med frågestund!
/Anna



Anonym sa...

När kommer svaren? :)

Nazima på Nazimas mat och hem sa...

Hej!
Jag har ingen direkt fråga , utan vill bara säga hur mycket jag uppskattar din blogg! Helt i min smak alla gånger! Blir alltid så lugn , nöjd och glad av att få in och läsa här , du tar även fantastiska bilder att njuta av.
Vi är är i nästan samma ålder ( tror jag :) ) och ganska lika skede i livet( trots att mina barn är något yngre än dina). Men hästintresset, inredning, kläder etc. är liknande.
Jag är lite nyfiken på om Alice ochså rider? Samt om ni har planer på egen häst?

Kramar från Nazima (Anna)

PS. En vän till sprang på dig på Kreta och berättade att hennes vän uppskattar din blogg mycket, den vännen är jag! Ds.

MITT VITA HUS sa...

Nazima: Alice rider med:), dock bara sin tredje termin nu. Vi har planer, men någon vill inte i vår familj och så länge som jag jobbar som jag gör blir det lite svårt.

Jag hoppas vännen hälsade till dig;)

Kram

M


Anonym sa...

Hej.
Är nyfiken på hur många år du red i din "ungdom"?

Hur har det gått med ev hästinköp/ flytt till landet?

Har du en inkomst på din blogg? Får du mycket rabatter och varor för att du visar upp produkter från ett företag?

Har du träffat Petra irl?
Som driver bloggen House of Philia.

Tack för mig... några frågor blev det.. :-)

Hälsningar Annika