måndag 22 augusti 2016

VÅR CLUB SUIT
























Vårt rum här på OBC Kreta är en sådan Club Suit för 6 pers och vi har bokat resan hos Ving. Kanske redan sa det, men jag har fått lite frågor?!:S Vi kände att det var bättre med utrymme än utsikten när vi bokade då det nämligen bara fanns mindre rum med havsutsikt kvar. Vi gillar vårt rum, tycker det blev perfekt för oss som gillar att ta det lite lugnt. Vi har en terass med två utgångar, en ganska så stor solplats med två solsängar, skatterna har ett eget rum med våningsäng och så har vi ett allrum där man kan hänga. Vi har även tv i båda rummet vilket känns väldigt lyxigt då man knappt ser på tv när man är här:) Ett stort badrum med separat toalett och en dusch där man kan duscha två samtidigt. Tycker även förvaringsmöjligheterna får ett plus i rummet:)






Tjingling från solen!






Ytterligare en underbar dag på stranden idag. Mindre vågor och klarblå himmel. Ibland har det varit lite disigt i luften och piloten när vi gick ner för landning sa att det brukar inte vara så här klart väder som nu. Vi har tur:) Havet är alldeles ljummet och väldigt salt och idag har vi snorklat efter småfiskar:) Bruna börjar vi bli, tyvärr har jag fått lite soleksem idag men jag ska göra rent huden ordentligt nu från all solkräm och smörja in mig med en lugnade kräm jag tog med mig, så ordnar det nog till sig (det är en sån där post-treatment kräm som jag använt när jag gjort peelingar tidigare, den är toppen till irriterad hud:). Skatterna börjar med bli små bruna pepparkakor trots att det går åt solkräm som smör i solsken, spf 50 kör jag på dom). I morgon har jag visst utlovat en pooldag till, de gillar verkligen den där poolen, jag not so men lite skönt att slippa sanden en minut. Dock har de lovat mig sista dagen på stranden så jag får nöja mig med det:)




Nu dags att göra i ordning sig och sen väntar en kreta-kväll här:) Hoppas ni gillar inläggen här ifrån förresten?!:)





KRAM











4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart vi gillar! / E

Elin Nilsson sa...

Asså jag är sååå avundsjuk. Vi kom hem från systerhotellet Sunwing i torsdags, och jag bara ÄLSKADE stället. (Kanske inte hotellets all underhållning, men vi har små barn som älskade det...) Skulle lätt kunna åka tillbaka NU, och dina bilder är så himla fina!
Njut av resterande dagar :) Kram!

Anonym sa...

Vilken härlig semester ni verkar ha! Du lägger upp så vackra bilder, det är kul att se och läsa hur ni har det :)
//Ingela

Anonym sa...

Underbart hotell och varit där 2 ggr!
Vi hade all inclusive och sååå god mat!!

Tips ang soleksem är att äta Solarin tabl och hjälper verkligen!
Jag äter april-september varje år och har aldrig soleksem längre.
(fick tipset av en hudexpert.)

Njut av underbara OBC!

Hälsningar
Camilla