tisdag 16 augusti 2016

TORGBLOMMOR & NYSTÄDAT















Här hemma är det nu nystädat och det är rent i varenda vrå, badlakanen är tvättade och sängarna är nybäddade och gräset klippt. Bästa känslan att sedna komma hem till när man varit borta:) Torgblommorna jag köpte till helgen står sig fortfarande så fina på marmorbordet. 






Hej där!






Idag har jag grejat med det sista, nu ska jag själv bara fixa mig. Ska peela hela mig silkeslen, smörja in mig från topp till tå, packa in håret, måla naglarna och färga brynen så jag är tipp topp redo för sol och bad i en veckas tid:)









Skatterna är spända på första skoldagen men tycker det ska bli superhärligt att komma bort och förlänga sommarlovet liiite till:) Jag vet att några av er undrat varför vi väljer åka nu när skolan börjar, men jag som förälder anser att de inte kommer missa så värst och de är två mycket duktiga tjejer i skolan som har lätt för sig och väldigt bra betyg så jag tror inte heller skolan skulle ge ledigt om de kände att det var ett problem. Resan blev ju så sent i år fram för allt för jag började på mitt nya jobb i våras och fick inte välja min semester och för att vi i början på semestern varit uppbokade på annat som ni vet som skatterna tyckte var mycket viktigt att inte missa, så därför åker vi nu. Egentligen tänkte jag att vi tar resan ännu senare då och åker i september istället, men då fick jag inte ledigt från jobbet pga att hela mottagningen ska flytta.








Nu ska jag ut och plantera blommor här! Har köpte mig höstanemoner som jag tycker är såå vackra. Detta är tredje gången gillt jag försöker med dom - de har inte än lyckats ta sig men nu håller jag på med ett nytt land som jag tänker sätta dom i och hoppas att det är en bättre plats:)





KRAM











2 kommentarer:

FREEDOMtravel sa...

Önskar en fin resa! Vart åker ni?

Petra sa...

Soffan är så fin men ser så malplacerad ut där den står, en soffa i den modellen behöver space, finns det ingen möjlighet att ställa den på ett annat ställe där den kommer mer till rätta? :)