tisdag 30 augusti 2016

NYA BLAD ATT FYLLA & ORDNING & REDA













Tadaaa min nya fina kalender med tomma blad att fylla med skojiga saker. Älskar den. Så himla fin färg och bra rader och struktur i. Jag är ganska så busy i mitt liv så kalender old school för mig är ett måste (hittade den hos Jo & Judy). Kan inte med den i telefonen, säkert supersmidigt men jag gillar att ha denna i pappersformat med mig i handväskan. 





God morgon fina!






Solen strålar och luften är klar och underbar, älskade höst! Dags att ta tag i dagen nu när frukosten är i magen (äter numera fet grekisk yoghurt med frön och lite honung varje morgon, sååå gott men smakar inte samma som på Kreta, bara nästan;). Idag blir det jobb och innan dess har jag lite att hinna med!



Får ofta frågor hur jag hinner allt, hur jag kan jobba 100% och driva en ganska så hyfsat stor blogg, ta hand om mitt hem och hålla det tipp topp och ställa upp för flickorna och deras intressen. Sanningen är planering. Planering, planering och ordning och reda! Jag är sjukt bra på att planera, strukturerar och prioritera (kanske därför jag även har det yrke jag har;). Jag är ju även nitisk med ordning i skåp, garderober, förråd och dylikt. Alla hemma frågar mig jämt vart allt är och jag har stenkoll. Inget nu är semestern slut nu måste vi rensa i röran här inte. Här är det kryddor i bokstavsordning jämt;) Sånt som underlättar i vardagen. Jag kommer aldrig försent, hellre tidig till saker. Jag tycker det hör till vett och etikett. Men jag måste ändå säga N och jag är världens team, vi fixar nästan allt tillsammans hemma och han är verkligen bästa pappan tills tjejerna. Han ställer med upp till max för dom, annars skulle jag aldrig heller kunna jobba som jag gör < 3



Ha bästa tisdagen vännen min!




KRAM










7 kommentarer:

Diana sa...

Så otroligt snygg design på kalendern men hur ser den ut inuti? Tänkte att det är väl ett samarbete som många bloggare har just nu men ingen visar insidan, lite knasigt för det är den som avgör om jag köper den eller inte.
:D jag älskar nämligen kalendrar, byter ibland lite för många per år haha. jag använder den i mobilen också men behöver den i pappersformat också. Ja jag vet, dubbelt och allt.

Ha en fin tisdag. :D

MITT VITA HUS sa...

Diana: Oj ledsen, det skulle jag fotat med, missade det. Men jag har fyllt i ganska mycket, vill inte lämna ut h e l a mitt liv så här:) Detta är dock inget samarbete med dom, jag har köpt den för skattade pengar, ville bara visa er för jag tycker om den så:)

Kram

M

Anonym sa...

Åååå vilken fin kalender! Är den så ljusrosa som på bilden? Är livrädd ätt det ska gå åt grisskärt ;)

Ha en fin dag!

Kramar Hanna

Anonym sa...

Jättefin, men menar du att det är en "riktigt " kalender för 2016!?
Jag bara tänkte att det inte är så många månader kvar på året.
Jag gillar också att ha en kalender och köpte min på "Rum för papper" i Göteborg där dom även har en massa smarta saker att köpa till, som tex pennhållare, tomma plastfickor, pennor som passar perfekt i höjd för just din kalender m.m.
Med vänlig hälsning Monica

Diana sa...

Hej,

I lördags lade du ut en bild på ditt vardagsrumsbord. Du hade en jättefin mörkblå vas bubblig på bordet.
Vart köper man den vasen? Jättefin...
Hälsningar
Diana

Anonym sa...

Vad fint du beskriver ert teamwork! /E

Anna sa...

Planering är ALLT! Jag är precis som du och har lite OCD-drag kan inte lämna hemmet om inte allt är i perfekta rader. Desto mer jag har i livet ju mer ordning måste jag ha hemma.

Det enda jag inte är lika duktig på är kosten...så tröttsamt. Hur går det för dig med viktväkteriet?

Kram Anna