onsdag 10 augusti 2016

DET KÄNNS SOM DET BLEV HÖST HELT PLÖTSLIGT










Lite nytt på marmorbordet - En ny lykta i mint som fick följa med hem från Artilleriet och en ny coffetablebok från Hvita Villan.




Hej hallå i blåsten!





Hu vi har ju verkligen storm här. Fy vad jag avskyr när det blåser så här. Värsta känslan tycker jag och iskallt blir det:S När man kommer in känns det som man varit en hel dag på sjön och man känner sig helt yr. Vad hände med min sköna sensommar - tiden jag älskar. Det kändes som det blev höst på två sekunder - eller vad säger ni?! Jag ser iaf fram emot att få värme och sol snart, det kommer vara nödvändigt för att orka hösten. Inte roligt alls att ha så här sen semester annars om vädret inte är fint. Det är det absolut tristaste med att arbeta i vården faktiskt att man inte kan få välja själv när man vill vara ledig och i år kändes det som det blev extra sent för min del att få min ledighet:(



Nä nu ska jag sluta gnälla och hoppa i stallkläderna och så ska vi åka bort till pricken. Vilken mysig liten ponny vi fått låna alltså. Lite kär i honom:) Igår gick det galant för Emma på fältävlingsbanan även om det var första gången hon hoppade honom och första gången hon hoppade fasta fälttävlanhinder (det är så läskigt tycker mamma med harhjärtat:S).



Hoppas ni får en fin lill-lördag vänner! Vi ses så fort jag hinner igen:)




KRAM









3 kommentarer:

majamyra | en livsstilsblogg mitt i uppförsbacken sa...

Ja den där Pricken är verkligen supersöt!
Hua, här blåser det också..
/Lisa

Anonym sa...

Ja fy vad höstigt det blev på en gång! Håller tummarna för indiansummer snart! Har ni tre sem perioder? //E

www.saramadeleine.se Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna sa...

Håller med, det blev höst samma stund som det blev augusti.