söndag 10 juli 2016

SOMMARENS BÄSTA DESSERT














Jag älskar jordgubbar och glass och maränger, kan vara det bästa som finns på sommaren. Även perfekt som enkel dessert när man har gäster, bara slänga upp i skålar och alla får ta precis hur mycket man själv vill och  a l l a  tokgillar! Idag lyxade vi till med en stor skål efter maten - mums!





Tjingeling snäckor!






Den här söndagen har jag ägnat åt att fixa ordning här hemma inför kommande (tuffa!) jobbvecka. Nu är golven skinande rena, handdukar tvättade, gräsmattan klipp, gödslad och vattnad. Alla tvätt är vikt och så har vi fyllt kylskåpet igen. Phu massa tråkgöra men så skönt när det var klart! Jag hoppas ni har lite överseende med att det nu kommer bli tre veckor med lite glesare inlägg då jag kommer jobba tokmycket!:S


Just nu iaf så sitter jag och kikar lite på hotell, för jag tänkte vi skulle ta oss en tripp iväg när semestern väl tänker börja (vi ska ju åka en vecka till varmare breddgrader men det blir inte först i slutet på semesterveckorna, då det är ridläger no. två som kommer emellan där lite). Men ni som har bästa tipsen, vilket hotell är det som gäller i Göteborg??


Hoppas ni får en fin ny vecka i morgon vänner! Vi ses så snart jag hinner igen:)




KRAM










12 kommentarer:

Anonym sa...

I Göteborg kan ni bo på Elit Plaza.
Nära nåde shopping och mat (Vapiano finns).
Parkeringshus finns 3 min promenad ifrån hotellet.
Nära både Artelleriet och rum21 :)

Anonym sa...

Måste bara bli hotell Pigalle, supermysigt boende i Gbg

AK sa...

Dorsia om ni vill bo lyxigt.
Pigalle är mysigt.
Vanliga Scandic Opalen i Superior Plus rum är enkelt men väldigt fint.

Sofia sa...

Vart någonstans ska Emma på ridläger nr 2?

Anonym sa...

Clarion Hotell Post. Gamla posthuset som numera är ett hotell. Fantastiskt fint, riktigt bra frukost och pool på taket. Du måste kolla in det!

Annica sa...

Dorsia! Dorsia! Dorsia! Läs på dorsia.se! Sååå häftigt! Man tror inte man är i Sverige längre! Jag vet INGEN bloggare/Instagramare som varit där! Bli först veta! 😘 Kram!

www.saramadeleine.se Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna sa...

Åh så gott det ser ut :)

Annafrida sa...

Hotell post, Avalon eller scandic rubinen mitt på avenyn. Post har en superbra restaurang och Avalon likaså med en härlig uteservering med bästa läge, nära både shopping och restauranger. Gothia towers precis intill Liseberg är också toppen, dock lite sämre läge till shoppingen ;)

MITT VITA HUS sa...

Tack alla för fina tips < 3

Kram

M


Nazima sa...

Hej! Ser att du/ni ska besöka min gamla hemstad Göteborg!!! Mycket bra val! Finns mycket att se, uppleva o inte minst rolig shopping, (som tur är bor jag endast 45 minuter med bil bort numera och åker dit lite då o då)
Nu har du säkert redan bokat hotell så jag tipsar istället om trevligaste restaurangerna o shoppingen istället... Manana är stället nu ska avnjuta de smarrigaste tapasen, så himla gott! Finns två Manana i stan en i centrum o en i stadsdelen Majorna, välj den sistnämnda ,om ni vill ha bästa servicen!!!
Annars är pasta + som ligger på vägen till Liseberg en mycket trevlig restaurang, likaså brasserie Lipp som ligger på avenyn.
Shopping då, artilleriet är ju ett måste, + några av de närliggande inredningsbutikerna nära artilleriet som jag tyvärr glömt namnet på.

Önskar dig/er rn underbar vistelse i bästa götet!!!
Kram

Anna sa...

Hitel Bellora på Avenyn. Både boendet och maten. Deras roofbar får inte missas.

MITT VITA HUS sa...

Tack alla det blev Scandic Rubinen och ett familjerum för oss:)

Sofia: Emma ska på ett privathästridläger i Rappestad!

Kram

M