måndag 27 juni 2016

PRE-FÖDELSEDAGS-KALAS

















Igår hade vi lite pre-födelsedags-kalas härhemma för Alice som fyller 11 år om två veckor. Inte lätt att fylla mitt i sommaren då alla vänner är bortresta, så därför blev kalaset denna helg istället (ni sommarbarn känner säkert igen er). 





Hej hallå måndag!






Jag har haft sjukt mycket ett tag och tillråga på allt blev jag sjuk i veckan, så kalasplanerna fick bli enkla  för Alice 11-års kalas (man blir lite irro ibland på alla dessa överdådiga kalas, där de ena försöker överträffa det andra, så det känns rätt skönt att ta ner det lite faktiskt om jag ska vara ärlig). 


Alice fick dock välja lite hur hon ville göra med sitt kalas, annars är det ju inte skoj. Hon sa att i år vill jag köra på pizza/filmkväll. Inte mig emot ett dugg. Vi bunkrade upp partyateraljer från Lagerhaus (bästa!), köpte ett gäng påsar snacks och beställde hem pizza och pappan i familjen fixade film. Hur smidigt!?:)


























En vän blev dock sjuk men annars hade Alice alla sina besties hos sig. De mumsade och åt och blev helt sockerstinna. Så med små medel kan man göra mysigt och det kan bli ett fin fint tillräckligt kalas:)




Nu idag blir det jobb för min del, missade ju på inskolningen när jag blev sjuk förra veckan men det ska jag ta igen denna. Nu är det bara denna vecka kvar sen ska jag rodda ett team (wish me luck;). Det ska bli sååå skoj men också lite skrämmande. Tur att man har världens bästa kollegor som kan stötta en:)



Er alla önskar jag en fin start på nya veckan! Vi ses så fort jag hinner igen, promise:)




KRAM












4 kommentarer:

Anonym sa...

Det går säkert bra att rodda - ni är ju ett team ! /E

Anonym sa...

Vi har slutat med barnkalas och barnen är födda -04 och 05.

Marina sa...

Älskar kalas. Bästa jag vet. Både att ha själv eller att få gå på kalas. Sedan firar jag allt som går att fira!!!!!
Firade nyss 38 år med stort kalas med släkt och vänner och på söndag fyller dottern år.
Tack för kalasinspiration.

MITT VITA HUS sa...

Marina: Jag håller helt med, allt som kan firas bör firas😉😍🙆🏻💓😘

Kram

M