onsdag 29 juni 2016

NYTT TILL TRÄDGÅRDEN









Men hur snygg är inte denna vattenkanna så säg?!?






Perfekta färgen om du frågar mig och nu blir det såå mycket roligare att gå ut och vattna:)






Svängde förbi bästa 200m2 efter jobbet idag, sneglade även på den grå vattenslangen att matcha med, tror det får bli en sån med:) Kannan är från Garden Glory.





Tjingeling mina fina bloggisar!





Dagen började ju så fint med sol och skön värme, men just nu är himlen tokmolnig. Vi ska dock grilla ändå för det är ju varmt och skönt fortfarande. Grillar ju nästan varje dag så här på sommaren, så gott och fräscht. Lite kyckling i örtmarinad och melonsallad - mums! Att hänga ute på vår terass är bland det bästa med, skulle dock vilja ha en skön loungegrupp därute, men jag kan inte hitta vad jag vill ha. Eller jo, helst av allt vill jag ha en Cane-Line, men då får man hosta hårt och gräva djupt i plånboken;) Vi har kikat på Ikeas, de jag hittade där som är fina att se på är dessvärre ej så sköna att hänga loss i:S 


Men ni nu i veckan ska N börja med vår innergård, den lilla som ska bli innanför planket. Plåtkant som vi har borta vid rabatterna, mina odlingslådor som är nymålade och massa gårdsgrus. Sen har jag även varit och köpt mig en ny buske jag ska planera i gruset. Kommer bli lite mysigare där än plattorna som ligger just nu och bara är mossiga och fula och precis fulla med ogräs emellan;) Längtar massor! 



Men nu grill, den är visst redan tänd här:)




KRAM












3 kommentarer:

Anonym sa...

Vattenkannorna är så fina och bra att hälla ur. Gillar min massor. Köpte den vita.
Hälsar Katti

Villa Grön sa...

Superfin verkligen!

Åsa sa...

Hej! Vi har haft många olika möbler genom åren och är också i behov av en lounge grupp i sommar, trevligt behov 😉 Har du kikat in på www.hillerstorp.se Tallnäs, Lidnäs eller varför inte Bara vara är fina loungegrupper som har ett lite nyare utseende. Finns även en i riktig rotting men den kräver ju ett tak förstås.....Lycka till! Kram Åsa