söndag 5 juni 2016

DATENIGHT IGÅR









Igår blev vi vips barnfria. Vi bestämde snabbt att denna fina försommarkväll skulle spenderas på bästa sätt, lite på tu man hand. Bästa med stora barn är att man kan få till sådana här kvällar lite oftare än förr i tiden:)





Så ja la mitt lilla projekt åt sidan här hemma, hoppade en in sval klänning och lockade håret lite snabbt. Sen tog vi cyklarna och genade ner i fårhagen och in mot stan.






Så om ni undrar så är klänningen från hm, koftan från Gant och skorna gamla stylsnob ballerina som är såå sköna att gå i. Väskan min mulle och brillorna gamla MJ.







Alla uteservieringa var knökfulla men vi fick bord på Yellow Fellow och det blev mao thai till middag. Jag tog min favorit Pad Thai med en iskall Singha - såå gott.






Sen beställde vi in drinkar, eller jag beställde in en drink. Brukar aldrig dricka drinkar nu mera, men det är ju så gott. 






Om ni nu bara kunde smaka på denna - No honey No funny - så skulle ni dö en smula. Burbon, hononungsmelon och sockerdricka och massa krossad is. Yepp den gick ner i värmen och den gassande solen.






Urgod!





Sen fick vi fin utsikt då alla balparen valsade förbi. Maja från stallet var så fin så jag dog en smula och drömde mig bort till min egna bal. Kvällen slutade dock inte än. Vi drack upp och sen råkade vi hamna på bio och håll i handen tid i mörk sval salong innan vi cyklade hem, sent som attans och höll på att frysa fingrarna av oss typ.






Heeej fina ni!





Hoppas ni mår toppen, det gör jag:)



Igår så fick jag mitt pass bortbytt tills ikväll, men det var inte helt illa det och inget jag direkt blev ledsen för;) Dagen igår startade med en tur till stallet då vi skulle släppa ponnyerna på sommarbete. Såå mysigt att rida barbacka till sommardagen och jag blev 14 igen kände jag. Både Emma och Alice red med på sina älsklingar och jag red ett mysigt honungsbi dit. Gissa om det var glada ponnies som bockade runt i fullgalopp när vi släppte dom:)


På eftermiddagen efter att ha skjutsat ut barnen till sina vänner så svängde jag förbi färgaffären och det stora gul-blåa varuhuset och handlande dels färg till mina gamöla krukor och även  nya buxbomsbollar. Har ett litet projekt som jag hoppas blir bra:) Men sen blev det varmt, vi var helt barnfria och tänkte att vi tar oss en datenight istället för att pyssla här hemma. Liksom lördag, stråladen sol och bara vi. Gäller att ta vara på tiden, projekt kan vänta. Mysigt som tusan blev det iaf som ni ser ovan:)


Önskar er alla en toppenfin söndag nu, snart jobb för mig men sen i morgon är jag ledig igen!




KRAM







9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej!
Sååå mysigt med en dejtnight! Man får passa på när man e barnfri 😉
Din klänning från hm, är det från deras basicsortiment? Superfin på dig 💕
Kram Åsa i Jönköping

Anonym sa...

Så mysigt, och vilka vackra bilder!
//Ingela

Lena* sa...

Jag hittar inte heller klänningen på HM´s hemsida......
Men det är kanske från deras Basic som brukar ha långklänningar i en massa olika färger?
Härligt med barnfri kväll....
Och att kunna cykla till restaurangen........
Och du ser strålande ut.
Önskar dig en fin Nationaldag!
Kram Lena*

MITT VITA HUS sa...

Åsa & Lena: Från deras Divided sortiment😘

Anonym sa...

Härligt! Smashing är du! /E

Anonym sa...

Tack söta!
Ska kolla in den då 👍🏼😘😘

Lena* sa...

TACK för svaret....är det den som är ribbad för 99:-?
Kram Lena*

MITT VITA HUS sa...

Lena: Nej vanlig trikå avtagen vid midjan och tunna axelband typ 149kr😘

mässing köksblandare sa...

trevlig sida