lördag 25 juni 2016

ATT HA VARIT HÄSTVAKT ETT PAR DAGAR










Emma och Aisha idag ute på grässlingan, jag red Mio bredvid och Alice körde Lucas (som är en liten shettis som Emma's vän haft när hon var liten) och N fick gå bredvid:)




Tjingeling på kvällskvisten!






Just nu sitter jag ute på vår terass och dricker iskall dricka och försöker komma ner i temp. Idag var nog faktisk ännu varmare än igår phu! Klagar dock  i n t e ;)


Idag var sista dagen vi var hästvakt åt Mio, den söta lilla vita ponnyn ni vet. I morgon åker Emma till vårt stall på läger i nästan två veckor, gissa om hon längtar efter sin C!?;) Men vi har haft fem fina dagar med ponnyerna som tillhör Emmas vän och min kollegas dotter och idag fick vi låna Aisha med eftersom de med var bortrest så både Emma och jag kunde rida. Jag har alltid sagt att vi kommer aldrig köpa ett sto, de är så himla besvärliga och den här lilla damen är ju det ibland fast just nu är hon faktiskt mycket bättre än vad hon var ett tag förut. Men det här med ston, jag vet inte, jag blir bara helt förälskad i dom, hur jag än gör. Det kommer nog sluta med att vi snart står där med en egen (om jag nu bara kan övertala N att vi verkligen behöver köpa en ponny eller två;). Titta bara hur fin är inte Aisha med Emma, ett sånt litet brunt sto ska vi ha. Emma är faktiskt så mjuk och fin med henne och rider henne så bra. Mig däremot har hon ju redan kastat av en gång hrrmm



Ha en fin fortsatt lördagskväll finaste ni!




KRAM









2 kommentarer:

Anonym sa...

Köp en större häst i så fall. Den där ser lite liten ut!

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Såklart har vi tänkt en maxar D-Ponny eller en liten storhäst. Jag vill med kunna rida den vi köper. Aisha är C-Ponny och på gränsen till Emma, inget att växa med eftersom Emma redan är 1,67. Dock är Aisha inte för liten för Emma än, ett litet tag till klarar hon henne eftersom hon inte rider henne dagligen (Aisha är 138), men annars skulle hon vara för liten om hon var vår, dessutom är hon ej till salu. Cylwia är en liten storhäst 149,5 och alldeles perfekt för Emma, jag vill nog själv ha minst 160 eller 165!

Kram

M